به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ۲۱۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه ۲ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش"خبردنا"، " دکتر پرویز یزدان‌پناه" با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در وضعیت قرمز است، افزود: هم اکنون ۳۶۲ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۱ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۴۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: امروز ۳۶۵ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، دنا و گچساران می‌باشند و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان‌های استان هستند.

دکتر یزدان پناه درمورد میزان سرایت‌پذیری کرونا در استان تاکید کرد: میزان سرایت پذیری کرونا به دلیل جهش ژنتیکی در استان بالاست، بنابراین هم سرایت پذیری و هم شدت بیماری بیشتر شده است و شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در سنین کمتر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستیم.

وی مراجعه بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا ویروس به مراکز بهداشتی و درمانی و موسسات پزشکی در استان را نیز یکی از عوامل شیوع دانست و بیان کرد: مردم استان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها وفاصله گذاری فیزیکی مناسب در این مراکز حضور پیدا کنند تا خدای ناکرده درگیر این بیماری خطرناک نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات را از همگان خواستار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: