به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از احیای هنر احیای هنر منسوخ شده نی چیت بافی در بخش بوستان شهرستان باشت این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا،" مجید صفایی" در حاشیه بازدید از کارگاه نی چیت بافی بخش بوستان شهرستان بافت گفت: این کارگاه با ابتکار یک خانواده چهار نفره روستایی و با هدف کسب درآمد و اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی افزود:برای رونق و احیای این هنر صنایع دستی تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان نی چیت بافی  پرداخت می شود.

صفایی گفت: " نی چیت در کنار سیاه چادرهای اصیل و زیبا برای آرایش جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، آئین‌ها و جشن‌های در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود."

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محصول تولیدی این کارگاه علاوه بر تأمین نیاز 12 هزار خانواده عشایری استان به استان‌های همجوار ازجمله فارس و اصفهان ارسال می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین استان‌های کشور در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی محسوب می‌شود،تصریح کرد: حمایت از ایجاد کارگاه‌های بزرگ و افزایش تولیدات صنایع دستی در روستاها  از مهم ترین برنامه های کاری این اداره کل در سال جاری است.

بخش بوستان یکی از بخش‌های تابعهٔ شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران بوده که از ۲ دهستان بابوئی و تلخاب تشکیل یافته و مرکز آن روستای بوستان است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: