به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
استاندار:
کلانتری تصریح کرد: با این وضع طی دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح استان افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.

به گزارش"خبردنا"، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان افزود: هم اکنون حفظ سلامت مردم اولویت همه ما است که باید با انسجام و اتحاد به فکر سلامتی مردم باشیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدگی به بیمارستان‌های استان سه اکیپ به شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد اعزام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه بیمارستان در شهرستان گچساران با ۳۰۴ تخت بستری آماده است که از این تعداد تخت ۱۵۲ تخت هم اکنون اشغال است.

کلانتری تاکید کرد: بیمارستان نرگسی گچساران ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده که باید به سرعت نصب و تکمیل شوند همچنین بیمارستان لیکک در حال پیگیری است که باید در راه اندازی آن سرعت داده شود.

وی ادامه داد: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یک ماه اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش ابتلا به کروناویروس در سطح استان داشته ایم که باید محدودیت‌هایی اعمال شود و باید جلسات کمتر و با تعداد حاضرین کم برگزار شود تا زمانی که همه پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم مشکلاتمان بیشتر خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: با این وضع طی دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است.

وی اظهار کرد: باید محدودیت‌های کرونایی را در سطح استان حداقل طی دو هفته افزایش دهیم و مردم نیز مشارکت و همکاری کنند و در صورتی که کسی همراهی نکند و دستورالعمل‌ها را رعایت نکند طبق قانون با متخلفان کرونایی برخورد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید امکانات و تجهیزات استان را افزایش دهیم و با این وضع در صورتی که رعایت نکنیم جوابگوی این موج از کرونا در سطح استان نخواهد بود و باید همه مراکز و مشاغل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و جلسات را کاهش دهیم.

کلانتری تاکید کرد: باید با داروخانه‌هایی که ماسک بیشتر از قیمت هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروشند طبق قانون از طریق مراجع قضایی برخورد شود و داروخانه‌هایی که به قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان یا پایین‌تر می‌فروشند نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
 
وی در خصوص وضعیت اکسیژن بیمارستان‌های استان بیان کرد: دو خط تولید اکسیژن در استان داریم که یک خط در حال فعالیت است که به طور ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است و با تامین اعتبار به زودی خط دوم تولید اکسیژن نیز در سطح استان راه اندازی خواهد شد که تامین نیاز ۱۰۰ درصدی استان در اولویت این واحد است پس از تامین ۱۰۰ درصدی نیاز این استان اگر تولید مازادی داشت می‌تواند به سایر نقاط کشور بفروشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: