به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
راهزادی خبرداد:‌
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای اجرای طرح برق اُمید در بین اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرها و روستاهای این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا، " داود راهزادی" با بیان این مطلب، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هزار و 750 روستای دارای سکنه دارد که اغلب آنان دارای شورای اسلامی و دهیاری هستند.

وی با بیان اینکه این استان بیش از 20 شهر دارد و تمامی این شهرها دارای اعضای شورای اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت تبیین اهداف برق اُمید بهره های لازم برده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته های مشترک واحدهای مختلف این شرکت برای حضور در مناطق روستایی و شهری برای اطلاع رسانی‌های طرح برق امید هم خبرداد.

راهزادی گفت: اعضای این کمیته‌ها باید اطلاعات لازم اجرای این طرح را گردآوری و سپس با حضور در روستاها و شهرها اقدام به آگاهی بخشی کرده تا مسئولان و مردم به نحو شایسته‌ای با اجرای طرح برق امید آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در 2 دسته "زیرالگو" و "بیش از الگو" تقسیم بندی شده اند که برای هرکدام تعرفه خاصی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در این بین، ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگو‌های تعیین شده مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تقسیم بندی مشترکان زیرالگو به 2 دسته خوش مصرف و کم مصرف، یادآورشد: ‌۳۰ میلیون نفر مشترک در طرح برق امید از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد که حدود هشت و نیم میلیون مشترک در این محدوده بوده و تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند می شوند. 

راهزادی گفت: البته مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها رسانده و از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند چراکه تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوار‌ها دارد.

وی افزود: به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برق‌شان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: