به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
عدم کارایی مخابرات در ارائه خدمات مطلوب به مردم بویژه روستائیان برای اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه داد مردم را درآورده است.

خبردنا: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن جمعیت چشمگیر روستایی به عنوان یکی از استان‌های شاخص در جمعیت روستایی به شمار می‌‌آید تا جایی که نزدیک به 50 درصد جمعیت آن را روستائیان تشکیل می‌دهند و دارای دو هزار و 224 روستا بوده که برخی خالی از سکنه شده‌اند.

همواره گزارش‌های متعددی از وجود مشکلات در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در رسانه‌ها مخابره می‌شود و وجود همین مشکلات سبب شده‌ که این استان با تمام پتانسیل‌های موجود در شمار استان‌های کم برخوردار باشد.

با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در نحوه زندگی، مردم به ضرورت وجود ارتباطات به ویژه از طریق بستر اینترنت واقف شدند و همین موضوع سبب شده تا آمار متقاضیان استفاده از خدمات اینترنتی روند افزایشی داشته‌ باشد.

بی‌شک مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نظیر سایر مردم دنیا از موضوع ضرورت وجود اینترنت غافل نیستند، اما برقراری این ارتباط در برخی از مناطق با مشکلات عدیده روبه‌رو است.

علاوه بر سرعت و کیفیت ارتباط اینترنتی آنچه برای مشترکان حائز اهمیت است، هزینه دسترسی به این خدمات می‌باشد، در استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت غالب روستایی این روزها در سایه ویروس کرونا دسترسی به ارتباط اینترنتی با مشکلات خاص روبه‌رو است.

بخش «پاتاوه» از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها از مناطقی است که ضعف شدید اینترنت در روستاهای تابعه آن، موجب نگرانی خانواده‌ها در قبال تحصیل فرزندان خود شده‌ است.

چند سالی از اقدام غیر کارشناسی جمع آوری خطوط تلفن خانگی توسط مخابرات می‌گذرد و با گذر زمان بر همگان (حتی خود شرکت مخابرات) ثابت شده‌است که جمع‌آوری خطوط ارتباطی خانگی کاری  بس نسنجیده‌بود و در عمل تبدیل آن‌ها به سیم کارت نیز با شکست مواجه شد.

 هم اکنون با توجه به اینکه در عصری زندگی می‌کنیم که لزوم ایجاد و ارتقاء بستر‌های ارتباطی امری لازم بوده، امکان  استفاده از خطوط تلفن خانگی علاوه بر اینکه هزینه پایین‌تری برای خانوارهای روستایی بویژه خانوار هایی که مجبور هستند در شرایطی که با ویروس کرونا درگیر هستیم، برای آموزش فرزندان دانش‌آموز خود استفاده کنند، می‌تواند سبب بهبود کیفیت ارتباطات و مدیریت هزینه‌ها شود.

به گفته مسولان مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از فراگیری استفاده مردم از تلفن همراه و عدم استقبال در استفاده از تلفن‌های خانگی و به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری تجهیزات، این بستر در اکثر روستاهای استان جمع‌آوری شد.

با توجه به قیمت بالای تعرفه‌های اینترنتی در اپراتورهای تلفن همراه و بضاعت مالی اندک روستاییان، و مقرون به صرفه بودن تعرفه‌های اینترنت ADSL بر روی بستر تلفن خانگی، روستانشینان بخش پاتاوه خواستار راه‌اندازی مجدد بستر‌های تلفن خانگی در مناطق محل سکونت خود هستند، امری که به عقیده مسولان مخابرات استان مستلزم هزینه‌های بالا و وجود امکانات لازم است.

محمد‌هادی امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، در رابطه با مشکلات متعدد در حوزه اینترنت روستایی، اظهار داشت: در اکثر روستاهای استان زیرساخت‌های مربوط به تلفن خانگی که یکی از راه‌های برقراری ارتباط اینترنتی می‌باشد در سال‌های گذشته جمع‌آوری شده و این در اکثر این روستاها سایت‌های مربوط به اپراتورهای تلفن همراه راه‌اندازی شده‌ است.

وی بروز مشکلات در حوزه ارتباط اینترنتی در روستاها را ناشی از کمبود تجهیزات و امکانات و تاثیر شدید تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات استان در تلاش است که با رایزنی‌های مختلف و به مدد همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات مربوط را حل و فصل کند./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: