به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سه سال از کلنگ زنی بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی بخش محروم و ۳۰ هزار نفری پاتاوه می‌گذرد ولی هنوز از اجرای این پروژه به دلیل داشتن مشکل زمین خبری نیست.

خبردنا: دهه فجر سال 1396 استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد، با حضور در شهر «پاتاوه» از توابع شهرستان دنا کلنگ احداث بیمارستان 32 تخت‌خوابی این شهر را به زمین زد و عملیات احداث آن طبق وعده‌ها باید آغاز می‌شد.

اما با گذشت سه سال از کلنگ‌زنی بیمارستان شهر پاتاوه، هنوز مجوزهای لازم برای احداث صادر نشده‌است، مجوز‌هایی که با اسیر شدن در دام معارضات محلی بر سر واگذاری زمین بیمارستان به نام نهاد متولی همچنان انتظار مهر تایید را می‌کشند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشست ستاد مبارزه کرونا شهرستان دنا، خواستار تعیین تکلیف این پروژه شد و از معتمدین و متنفذین محلی در شهر پاتاوه درخواست نمود، با ورود به موضوع تکلیف واگذاری زمین و انتقال سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام کنند، تا در اسرع وقت عملیات ساخت بیمارستان آغاز شود.

با شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن زندگی بشر با پدیده‌ای ناشناخته و ایجاد محدودیت‌های فراوان برای زیستن سالم و در امان ماندن از خطرات این ویروس، در اندیشه رهایی و کنترل آن بر آمدند.

از همان روزهای آغازین با توجه به سرعت انتقال ویروس کرونا و سرایت آن از فرد مبتلا به سایر افراد، کارشناسان رعایت مسایل بهداشتی، نظیر شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و فاصله‌گذاری مناسب اجتماعی را از بهترین راهکارها برای قطع زنجیره کرونا دانستند.

ویروس کرونا آنچنان سرعت گرفت که به ناگاه افراد بی‌شماری را در اقصی نقاط دنیا راهی بیمارستان کرد و هر روز تخت‌های بیمارستانی شاهد بستری شدن افراد مبتلا به این ویروس هستند.

دولت‌های مختلف در دنیا با مشاهده روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشورهای خود، علاوه بر اعمال محدودیت‌ها حتی با استفاده از قوه قهریه و برخور با افراد خاطی، به فکر تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی بوده و هستند.

در کشور ایران بعد از شیوع ویروس کرونا آژیر خطر برای مناطق محروم و کمتر برخوردار از زیرساخت‌های مناسب درمانی و بهداشتی به صدا در آمد، و مجموعه‌های مختلف، نهادهای نظامی و بخش‌های خصوصی، به یاری دولت آمدند تا کشور دچار بحران جدی نشود.

اما هرچه از شیوع ویروس کرونا در ایران گذشت تعداد مناطق با وضعیت قرمز بیشتر شد و به تبع آن مراکز درمانی و بهداشتی با اجبار با تلاش گسترده‌تر به مقابله با این ویروس پرداختند.

کرونا با تمام معایب و آسیب‌ها، خالی از حسن هم نبود، چرا که با راه افتادن در مناطق مختلف زنگ بیداری را برای مسولان به صدا درآورد، تا به کمبود امکانات و تجهیزات توجه کنند و  تمام توان و ظرفیت‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب اقدام کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله استان‌هایی بوده که در موضوع زیرساخت‌های مناسب درمانی و بهداشتی از دیرباز تاکنون در رنج بوده و ترس فراگیر شدن ویروس کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم از همان ابتدا وجود داشت.

گرچه به گفته متولیان امر بهداشت و درمان این استان، میزان شیوع و مبتلایان به کرونا در استان دوبرابر میانگین کشوری است، اما تلاش ستودنی کادر درمان و مشارکت مردمی سبب شده تا میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا نسبت به میزان شیوع و مبتلایان آمار کمتری را نشان دهد./تسنیم

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
احداث بیمارستان برای جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر در هیچ جای دنیا تعریف نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: