به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
یزدانپناه خبر داد:
وی گفت: روزانه در مرکز آزمایشگاهی سلولی و مولکولی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد نمونه گرفته می‌شود.
خبردنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم‌های ختم تحت نظارت نیروی انتظامی و قضایی و به صورت محدود برگزار شود.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدانپناه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: روزانه قریب به هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی در سطح استان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هفت هزار و ۸۵۳ مورد بستری بیماران تنفسی، مشکوک به کرونا و کرونای قطعی در بیمارستان‌های استان داشتیم، که از این تعداد هفت هزار و ۴۲۹ ترخیصی شده‌اند.

یزدانپناه خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۲۴ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند، که از این تعداد ۱۶۴ مورد کرونا قطعی و ۲۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان می‌باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بهبود یافتگان کامل را در استان یازده هزار و ۸۲۶ مورد عنوان کرد و افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا فوت نمودند، که تعداد کل فوتی‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون به ۲۳۰ نفر رسید، که از این تعداد ۲۰۲ نفر بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

پرویز یزدانپناه در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان چهل و پنج هزار و ۷۱۶ نمونه گرفته شده‌است، گفت: روزانه در مرکز آزمایشگاهی سلولی و مولکولی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد نمونه گرفته می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان هم اکنون یک دستگاه PCR در اختیار دارد، و قرار بود که یک دستگاه دیگر برای افزایش نمونه‌گیری تحویل دانشگاه شود، که هنوز این مورد محقق نشده‌است.

یزدانپناه ضمن درخواست از مردم برای مشارکت عمومی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: متاسفانه برگزاری مراسمات ختم و تدفین با تراکم بالای جمعیت باعث روند افزایشی شیوع ویروس کرونا می‌شود، و تقاضا داریم این مراسم‌ها تحت نظارت نیروی انتظامی و قضایی برگزار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: