به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
ساجدی خبرداد:‌
رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد از سازش هفت فقره محکوم به اعدام در این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا، " سید محمدابراهیم ساجدی" در نشست خبری که بمناسبت سالروز بنیانگذاری شورای حل اختلاف برگزار شد، اظهارداشت:‌ هفت فقره پرونده قتل محکوم به اعدام منجر به سازش شد.

وی ارزش ریالی پرونده های منجر به سازش و صلح در استان را 77 میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت:‌ شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۹ شعبه شهری و ۸۶ شعبه روستایی دارد که این ۴۹ شعبه شهری شامل شعبه صلحی و مابقی شعبه حکمی است.

رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۶ شعبه روستایی، شامل  شورای روستا و شعبه صلحی هستند، خاطرنشان کرد: شُعب شهری صلاحیت رسیدگی آنها ماده ۹ قانون شورای حل اختلاف تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال شامل دعاوی مالی و مقوله های مانندحصر وراثت و سایر است.

ساجدی افزود:‌در سالجاری تاکنون پرونده های وارده ۲۶ هزار ۳۸۴ فقره بوده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۴۵ فقره مختومه و هفت فقره قتل عمد ، حکم قصاص برای آن صادر و در مرحله اجرا بود که با تلاش شبانه روزی شوراهای حل اختلاف، ریش سفیدان و سفیران صلح، این هفت پرونده منجر به سازش شد.

وی با اشاره به برخی از خدمات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآورشد:‌  ۴۱ فقره پرونده با عنوان تحویل قتل، ۶۷ فقره درگیری محلی و نزاع های خانوادگی، ۴۶ فقره خیانت در امانت، ۳۲ فقره سرقت، توهین و افترا و تهدید ۸۱ فقره و ۷۲ پرونده طلاق،  مزاحمت ملکی ۲۹ فقره و دعاوی خودرویی و تخریب و تیراندازی ۵۹ فقره منجر به سازش شد.

این مسوول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ ۴۹۵ فقره پرونده در مجموع توسط سفیران صلح  با ارزش ریالی بیش از 77 میلیارد ریال به سازش منجر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: