به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
یزدانپناه خبر داد؛
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار و ۱۷۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش تعداد قربانیان کرونا از ردیابی بیماران کرونایی متخلف خبر داد.

به گزارش "خبردنا"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه شمار قربانیان کووید ۱۹ در استان به ۲۳۶ نفر  رسید، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون ۴۰۷ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۵ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار و ۱۷۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

این مسئول عنوان کرد: امروز ۴۶۷ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه (۴۰ درصد)، بویراحمد (۳۳ درصد)، گچساران (۱۲ درصد)، لنده (۶ درصد) و دنا (۵ درصد) بودند و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان است

دکتر یزدان پناه گفت: در موج جدید افزایش تعداد بیماران بدحال دیده می‌شود که احتمالا به دلیل جهش‌های ژنتیکی در ویروس سرایت پذیری و کشندگی آن بیشتر شده است به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه متاسفانه در این موج بیشتر شده است و مردم باید با رعایت بهداشت به خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، عدم حضور در تجمعات بخصوص تجمعات خانوادگی به فکر سلامت خود، خانواده و جامعه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا مقررات قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، گفت: گزارش‌هایی از بعضی کسانی که باید در منزل قرنطینه باشند دریافت می‌شود که مقررات لازم را رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که با ایجاد ردیابی‌های هوشمند تحت نظارت قرار می‌گیرند و با افراد متخلف برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: