به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
دلیل این مسئله هم خیلی مشخص است، فعالیت در چارچوب ساختار رسمی سبب می‌شود فرد ارجحت بیشتری برای مسئولیت دولتی خود داشته باشد.

خبردنا: مدیران مسئول مطبوعاتی ۱۶ سال یک فرد را به عنوان نماینده در هیات نظارت بر مطبوعات داشتند که دیگر سمت هایش دولتی و اتفاقا در سطح بالایی هم بود، اما نتیجه برای جامعه مطبوعاتی چه بود، غیر از سکوت؟
 
آقای نماینده که در این ۱۶ سال دوره‌ای هم مسئولیت معاونت مطبوعاتی را به عهده داشت، چقدر به عنوان نماینده مدیران مسئول مقابل دولت‌ها و دیگر نهاد‌های حکومتی ایستاد؟
 
شاید بهتر باشد که بگوییم عملکرد ایشان در سمت معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، مفیدتر از نمایندگی جامعه مدیران مسئول بود؛ در آن دوران اصلاحاتی نیز در معاونت مطبوعاتی صورت گرفت، اما نیاز جامعه مدیران مسئول یک نماینده‌ای بود که در مقابل دولتی‌ها ملاحظات و به اصطلاح رودرباستی نداشته باشد که اینطور نبود.
 
دلیل این مسئله هم خیلی مشخص است، فعالیت در چارچوب ساختار رسمی سبب می‌شود فرد ارجحت بیشتری برای مسئولیت دولتی خود داشته باشد.
 
به بیان ساده‌تر موقعیت و شرایط هر فرد، ساختار فکری و در نتیجه عملکرد فرد را بوجود می‌آورد. در نتیجه اینکه فرد در زمانی ممکن است مصلحت را در سکوت و عدم پیگیری بداند، مانند آنچه در مورد تخلفات در پرداخت یارانه رسانه‌ای در سال گذشته رخ داد و پس از انتشار چندین مورد تبعیض و تخلف در پرداخت یارانه کاغذ و یارانه نقدی، هیچ واکنشی از نماینده مدیران مسئول شنیده نشد که شاید هر کسی دیگر هم جای ایشون بود، هم همین اتفاق می‌افتاد.
 
جالب‌تر اینکه کاندیدا‌هایی که امروز مدعی تجربه مدیریت دولتی را دارند هم نه در زمان انتشار این اخبار واکنشی داشتند و نه اکنون هدف یا برنامه‌ای برای تحقیق و بررسی در این خصوص، اعلام می‌کنند.
 
حامی رسانه‌های شهرستانی بودن و بکار بردن صفت مظلوم برای رسانه‌های شهرستان چقدر می‌تواند به این رسانه‌ها کمک کند؟
 
در نهایت باید گفت، این آزمون را آزموده ایم و امروز به نماینده‌ای از جنس خود مطبوعات، بیشتر نیاز داریم تا نماینده‌ای با سابقه فعالیت دولتی.
 
اعظم محبی ، (مدیر مسئول سایت خبری مدار شرقی)
نام:
ایمیل:
* نظر: