به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵
یزدانپناه خبر داد:
یزدان پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد۱۲هزار و۲۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا : رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان نیز همچون سراسر کشور به طرز فزاینده‌ای افزایش یافته و کهگیلویه و بویراحمد را در وضعیت بحرانی قرار داده است.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان پناه اظهار داشت: شمار جانباختگان کووید۱۹ در استان به ۲۳۸ نفر رسید که متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۴۰۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد۱۲هزار و۲۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از ۵۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج در ۲۴ساعت گذشته، ۵۳ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، دنا و چرام و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

وی عنوان کرد: با همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در شرایط سخت و پیچیده‌ای هستیم؛ بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید بیش از پیش افزایش یابد.

یزدان پناه تاکید کرد: تنها راه کاهش آمار مبتلایان و فروکش کردن شیوع بیماری، همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر و فضا‌های سربسته و وجود تهویه مناسب در محیط کار و خانه است.

وی گفت: همچنین افرادیکه در قرنطینه می‌باشند نباید تا دو هفته از شروع علائم محل قرنطینه را ترک کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: