به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مهندس راهزادی خبرداد:‌
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه طرح برق اُمید در این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا،" داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر در بین اقشار مختلف بویژه کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، مسابقات فرهنگی ویژه مرتبط با طرح برق اُمید در فضای مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در قالب‌های طراحی و نقاشی ویژه سنین کودک و نوجوان برگزار می‌شود، اظهارداشت:‌ اطلاعات این مسابقات بزودی در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد به آدرس https://www.kbedc.ir/ منتشر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به برندگان این مسابقات در رده های مختلف سنی جوایزی به رسم یادبود اهداء می شود.

راهزادی، برگزاری این مسابقه را بستر مناسبی برای آشنایی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با طرح برق اُمید ذکر و تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان بدلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی مشغول به فراگیری علم هستند امیدواریم در این مسابقه مشارکت فعالی داشته باشند.

وی گفت: از فرهنگیان و همچنین خانواده ها می خواهیم با مشارکت فعال در این مسابقه، ضمن بالابردن سطح آگاهی خود و دانش آموزان با طرح برق امید، صیانت و حفاظت از سرمایه های آیندگان را از هم اکنون به فرزندان خود بیاموزند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن مزایای اجرای طرح برق امید در کشور، ادامه داد: این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می کند که مصرف شان را کم کنند و از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند.

راهزادی گفت: 60 درصد از جمعیت کم مصرف های برق کشور در روستاها و 40 درصد نیز در مناطق شهری هستند ولی ما امیدواریم با آگاه‌سازی و تبلیغات مناسب، جمعیت بیشتری به گروه های کم مصرف اضافه شوند.

وی با اشاره به برخی از آمارهای مشترکین کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح برق اُمید، یادآورشد: هم اینک ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارند که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند و در میان مشترکان خانگی حدود ۲۸ درصد در گروه کم مصرف ها، ۱۵ درصد در گروه پر مصرف‌ها و ۵۶ درصد جزو خوش مصرف‌ها هستند.

وی گفت: این استان نیز 265 هزار مشترک برق دارد که از این تعداد 65 هزار اشتراک معادل 40 درصد مشترکین در طرح برق امید قرار دارند و البته ما معتقدیم که مشترکین خوش مصرف و پُرمصرف نیز می توانند با رعایت الگوی مصرف در جمع مشترکین کم مصرف قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: