به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
رئیس جمهور ایران دو عامل مهم را علت عقب افتادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.

به گزارش خبردنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت در خصوص انتخابات آمریکا بیان داشت: ما حس می‌کنیم که فضا برای روابط نزدیکتر و تعامل بهتر با همه کشورهای دوستمان ‌آماده تر شده است. اشکال رژیم رو به پایان و دولت این رژیم که در ماه‌های پایانی عمر خودش هست، این بود که خودشان خیلی آشنا به سیاست بین‌الملل نبودند و تقریباً مجری دیدگاه‌های تندروهای داخلی و رژیم صهیونیستی بودند.

روحانی تصریح کرد: شما به نطق‌های این آدم نگاه کنید در مجامع بین‌المللی نسبت به ایران ایراد می‌کرد همان جملات تعبیرات و لغاتی را به کار می گفت که رژیم صهیونیستی به کار می‌برد. کاملاً آدم وقتی این نطق را می‌دید می فهمید چه کسی برایش نوشته است و همه مشکلاتش هم از اینجا نشأت گرفت که امکان نتوانستند بر مبنای مصالح و منافع مردم آمریکا و بر مبنای مصالح و منافع جهان تصمیم‌گیری کنن.

رئیس جمهور ایران اظهار داشت: علت اینکه در انتخابات آنها عقب افتادند و رقیب آنها جلو افتاد؛ دو عامل مهم بود یکی ناتوانی آنها در موضوع کرونا و کووید۱۹ بود به طوری که مردم کشور خودشان را نابود کردند و به جای اینکه برنامه ریزی کنند برای مبارزه با این ویروس، شروع کردند دست انداختن مردم که اصلاً خبر و مسئله ای نیست و این همه کشتار در مردم آمریکا ایجاد کردند.

روحانی افزود: مسئله دوم به هم ریختن مناسبات و روابط با جهان بود. صرفاً بحث ایران نبود، روابط با همکاران دوست و سنتی شان در اروپا هم به هم ریخت و با چین هم به هم ریخته بود. مردم هر روز صبح بیدار می شدند می‌دیدند یک گوشه از روابطشان با دنیا به هم ریخته که می‌توانست برای مردم آزار دهنده باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: آمریکایی‌ها هیچ وقت در تاریخ روابط بین الملل این چنین در سازمان ملل و در شورای امنیت سازمان ملل مختلف مفتضح نشده بودند. اینکه در سازمان ملل آن طرحی را ارائه کنند و فقط خودشان و یک جزیره کوچک با آنها رای بدهند در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است. یا طرحی را شورای امنیت مطرح کنند و هیچ کشوری اعتنا نکند، تحقیر بزرگی بود برای مردم آمریکا و به این دلیل مردم تصمیم به تغییر گرفتند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
اتفاقاً این دو عاملی که جناب روحانی فرمودند بیشتر در مورد ایران صدق میکنه!!!
نام:
ایمیل:
* نظر: