به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
افزون بر ۱۸۰۰ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شده و زمان اتمام این پروژه‌ها مشخص نیست.

خبردنا: زخم حدود ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی هنوز بر پیکر کهگیلویه و بویراحمد است و معلوم نیست  این پروژه‌ها کی به سرانجام برسند.

روز گذشته نشست شورای فنی با هدف بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت برگزار شد که "مهر تعطیل است" بر اکثر این پروژه‌ها بود.

قطعه اول محور گچساران_بی‌بی حکیمه_رگ سفید( گناوه) یکی از این پروژه‌ها است که با ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شد.

پروژه‌ای که قرار بود خرداد ماه به پایان برسد اما به دلیل کمبود اعتبارات ملی استانی تعطیل شده است. از مجموعه ۱۳ کیلومتر طول مسیر مورد تعهد پیمانکار حدود ۸ کیلومتر آن آسفالت است.

اما تعطیلی این پروژه تنها به همین قطعه خلاصه نمی‌شود و قطعه سوم محور گچساران_ بی‌بی حکیمه_ رگ سفید گناوه به طول ۱۰ کیلومتر که زمان اتمام آن آذر ۹۷ بود با پیشرفت ۵۸  درصدی هم تعطیل شد.

قطعه چهارم این پروژه هم ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تعهدات پیمانکار در این قطعه ۵.۶ کیلومتر است. قرار بود این پروژه هم سال ۹۷ به اتمام برسد که اختلاف با دستگاه اجرایی در خصوص طبقه‌بندی علت تعطیلی این پروژه است.

اما تعطیلی‌ها تنها مختص پروژه‌های حوزه راه نیست و مجتمع فرهنگی هنری گچساران که قرار است ۲۶ خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد با ۶۲ درصد پیشرفت متوقف شده است.

اما علی‌رغم ابلاغ قرارداد پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی اقدامی صورت نگرفته و باعث تعطیلی این پروژه‌ها شده است.
اما تعطیلی‌ها تنها مختص همین چند پروژه کهگیلویه و بویراحمد نیست و قفل تعطیل است بر اکثر پروژه‌ها کهگیلویه و بویراحمد است که به گفته عیسی شهامت مدیرکل دفتر شهری و امور شوراها علت این تعطیلی‌ها عدم مطالعه پروژه‌ها، تورم و افزایش قیمت‌ها است.

البته آن دست از پروژه‌هایی که به نتیجه رسیدن عدم بکارگیری مصالح استاندارد موجب شد بعد از مدتی از بین برود.

نام:
ایمیل:
* نظر: