به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۶۹۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۲۶۸ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش "خبردنا" ؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۵۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و٢٣ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۶۹۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۴۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٨ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (٥٣درصد)، کهگیلویه (١٧ درصد)، باشت (١٣درصد)، چرام (٨درصد)، گچساران (٦ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

دکتر یزدان پناه اذعان داشت‌: متاسفانه به علت جهش‌های ژنتیکی در ویروس، سرایت پذیری و کشندگی ویروس بیشتر شده است و درصد زیادی از بیماران نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند که درصدی از آن‌ها باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند که می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر بیماران شود لذا هر بیمار علامت دار، تماس با افراد بیمار و کسانیکه تست کرونا آن‌ها مثبت شده است باید به مدت دو هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.

وی با اشاره به این که نقش مردم در قطع زنجیره این ویروس حائز اهمیت است، گفت: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری شامل استفاده همه مردم بخصوص جوانان از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، سربسته و پرخطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شرایط کنونی راه‌های عمده انتقال بیماری کووید ١٩ مراسمات خانوادگی و حضور در تجمعات می‌باشد که مردم باید از حضور در نشست‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی پرهیز نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: