به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۲۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

خبردنا:رئیس جمهور آذربایجان در سفر به شهرهای آزاد شده جبرئیل و فضولی از اشغال نیرو‌های ارمنی در قره باغ و در حین تردد با خودروی نظامی از کنار رود ارس در نزدیکی پل‌ تاریخی خدا آفرین‌ با اشاره به مرز این کشور با ایران آن را مرز‌های دوستی عنوان کرد. 

وی با اشاره به خانه‌های خرابه اطراف، گفت: این منازل هم متعلق به هموطنان آذربایجانی است که از طرف دشمن وحشی تخریب شده است، ولی ما این مناطق را دوباره بازسازی و احیا خواهیم کرد.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با نشان دادن رود ارس، افزود: اینجا مرز آذربایجان-ایران است، مرز دوستی است.

براساس تصاویر منتشر شده، علی‌اف در شهر‌های آزادشده پرچم جمهوری آذربایجان را بوسیده و به اهتزاز در‌می‌آورد.

شهرستان جبرئیل واقع در نزدیکی مرز ایران در سال ۱۹۹۳ میلادی به اشغال نیرو‌های ارمنستان درآمد و در جریان درگیری‌های اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ از سوی ارتش جمهوری آذربایجان آزاد شد.

ارتش جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه گذشته آغاز شد، چند شهرستان تحت اشغال نیررو‌های ارمنی از جمله شهر استراتژیک شوشا را آزاد کرد.

بر اساس بیانیه مشترکی که رؤسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در ۱۹ آبان ماه جاری امضا کردند، سه شهرستان باقی مانده از جمله کلبجر، لاچین و آقدام در قره باغ تا اول دسامبر (۱۱ آذر ماه) به جمهوری آذربایجان پس داده می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
جناب علیبازی :عنوان تیتر به غلط رییس جمهور ارمنستان نوشته شده.اصلاح کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: