به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد:
حسن زاده تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهر یاسوج در همه روزها حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت بامداد تا ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

خبردنا: مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایین بودن میزان ذخیره خون از همه گروه های خونی در استان برای اهدای خون دعوت می شود.

به گزارش"خبردنا"، رستم حسن زاده اظهار داشت: از افراد دارای سنین ۱۸ تا ۶۰ سال،با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم در صورت نداشتن بیماری های مانند سل و هپاتیت دعوت می شود برای اهدای خون و نجات زندگی بیماران نیازمند اقدام کنند.

وی تاکید کرد:در شرایط عادی ذخیره پایگاه های انتقال خون باید بین پنج تا هفت روز باشد اما در زمان میزان ذخیره خون در کهگیلویه وبویراحمد پنج روز است.

حسن زاده اظهار داشت: به دلیل احتمال بروز حوادثی مانند  سیل،زلزله،سوانح رانندگی، سوختگی‌ها و عمل های جراحی نیاز مداوم به ذخایر خونی وجود دارد.

حسن زاده بیان کرد: بیمارانتالاسمی و هموفیلی نیز برای بهره مندی از یک زندگی طبیعی در تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا و کاهش دمای هوا استقبال شهروندان کهگیلویه وبویراحمد از اهدای خون شده است.

حسن زاده بااشاره به اینکه ۴۲ دستورالعمل پیشگیری از ویروس  در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود افزود: هیچ گونه نگرانی برای سرایت ویروس کرونا برای اهداکنندگان وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد فاصله ۲ متری تخت ها و صندلی ،یکبار مصرف بودن تجهیزات پزشکی، استفاده از ماسک و مراقبت های بهداشتی،نوبت دهی اینترنتی از جمله دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون است.

حسن زاده تصریح کرد: پایگاه انتقال خون شهر یاسوج در همه روزها حتی روزهای تعطیل از ساعت هشت بامداد تا ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

وی تاکید کرد: پایگاه های انتقال خون شهرهای دهدشت و دوگنبدان نیز از ساعت هشت تا ۱۱ بامداد آماده پذیرش اهدا کنندگان است.

حسن زاده همچنین از افراد بهبود یافته از بیماری ویروس کرونا خواست تا پس از یک ماه پلاسمای خون خود را برای درمان بیماران بدحال اهدا کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما  در کهگیلویه و بویراحمد برای انجام این اقدام پسندیده به پایگاه های انتقال خون در شهرهای یاسوج،دوگنبدان و دهدشت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از بهبودیافتگان بیماری کرونا در خواست می شود به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنان کوتاه و محدود است هرچه زودتر برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: