به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۲۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دهدشت با ۲۰ و سی سخت با ۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

خبردنا: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار نسبت به شرایط جوی روز جمعه تا یکشنبه هفته آتی، گفت: مناطق مستعد سیل خیزی استان در حالت بحران قرار دارند و لازم است که برای کاهش خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

به گزارش"خبردنا"؛ ولی بهره‌مند اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ و ورود سامانه بارشی به تدریج از فردا پنجشنبه وارد استان خواهد شد و تا اویل روز دوشنبه هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد فعال است.

وی افزود: با تقویت این سامانه بارشی از روز جمعه تا روز یکشنبه شاهد ناپایداری‌های جوی در استان خواهیم بود و در این مدت شرایط ناپایدار از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود به طوری که بارش در برخی مناطق استان سبب ابگرفتگی معابر عمومی، روان اب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد که از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و از تردد غیر ضرور بپرهیزند و همچنین برای حفاظت از محصولات کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دهدشت با ۲۰ و سی سخت با ۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر: