به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه  چهار بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد از دست داده و شمار جانباختگان استان به ۳۱۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۴۰۴ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۳ نفر مبتلای قطعی ۳۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۱۵ هزار و ۷۷۳ مورد گزارش شده است.

وی افزود: از ۴۶۳ نمونه نمونه دریافت شده كه حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد( ۳۴ درصد)، کهگیلویه( ۲۳ درصد)،  گچساران( ۱۷ درصد)، باشت( هفت درصد) ،چرام ( شش درصد)و مابقی موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدان پناه گفت: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند شاهد خیز مبتلایان و ایجاد خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی مجالس شادی و عزا در استان، اظهارداشت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان تسهیل می‌کند، از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاري، رعایت بهداشت فردي و عدم حضور در تجمعات مورد تأکید است.

وی افزود: جهش ژنتیکی در ویروس کرونا بوجود آمده است كه باعث افزایش قدرت سرایت‌پذیری و كشندگي آن شده است و در  موج هاي جديد انتقال درون خانوادگی در آن بالا مي باشد.

یزدان پناه گفت: بنابراين لازم است كه تجمعات خانوادگي و مراودات اجتماعي در استان كاهش يابد و خانواده ها با مشاهده علايم اوليه كرونا در يكي از اعضاي خانواده، حتما اقدامات احتياطي براي عدم ابتلاي ديگر اعضاي خانواده را انجام دهند تا بتوان از مبتلا شدن جمعي خانواده ها جلوگيري نمود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
اینو به آقای جمالی معاون استاندار بگین که در تعطیلی ادارات سنگ اندازی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر: