به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
با این وضعیت حاد و وخیمی که در کشور وجود دارد و این همه مرگ و میر‌هایی که در خانواده‌های زیادی از ایرانیان در حال وقوع است چرا تاکنون استانداران و مدیران از چنین تصمیمی بطور جد و قاطعانه استقبال نکرده اند.
خبردنا؛ اواخر هفته گذشته چندین بار از زبان رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در رسانه ملی موردی بیان شد، که نه تنها دل افراد دغدغه‌مند و پیگیر در اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در کشورمان را شاد نمود بلکه همگان را به مدیریت عاقلانه و صحیح پیشگیری از این بیماری منحوس امیدوارتر کرد؛ تعطیلی ادارات در شهر‌های قرمز مگر کارکنانی که با نظر بالاترین مقام دستگاه به کار آن‌ها نیاز باشد.

روز شنبه هفته آغاز شد، کارکنان و خانواده هایشان به امید اینکه این هفته تعطیل بوده و برای پیشگیری از ابتلای به بیماری باید در خانه‌ها بمانند با سرخوردگی جدیدی روبرو شده و به شکل‌های مختلف به آن‌ها گوشزد شد که حضور کارکنان در این هفته طبق همان بخشنامه حضور یک سوم و دو سوم کارکنان میباشد و ...

این اتفاق از دو منظر، جای تشکر و تعجب دارد که خود مسئولین ملی و استانی در اولین فرصت باید جوابگو باشند؛

۱- جای بسی تشکر و قدردانی دارد که حساسیت مسئولین ملی برانگیخته شد و یکی از بهترین تصمیمات نه ماهه اخیر در رابطه با پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس را گرفتند.

۲- جای تعجب دارد وقتی مسئولین ملی تصمیم به این خوبی را گرفته اند چرا در استانها، استانداران از عدم ابلاغ این بخشنامه صحبت میکنند؟!

اکنون ما صحبت کدام یک را بپذیریم؟ دستورالعمل تعطیلی ادارات یا عدم ابلاغ این دستور العمل؟!

باید این واقعیت را فرا راه خود قرار دهیم که این روز‌ها از کانون‌های مهم انتقال و انتشار ویروس، ادارات و تجمعی است که در ادارات صورت می‌گیرد که این انتقال از سه جهت قابلیت خود را محفوظ نگه داشته است؛ از کارمند به ارباب رجوع یا برعکس، از کارمند به کارمند و از ارباب رجوع به ارباب رجوع بخصوص با تکیه بر این نکته علمی که حداقل ۵۰ درصد مبتلایان هیچگونه علامتی ندارند و ...

حال با این وضعیت حاد و وخیمی که در کشور وجود دارد و این همه مرگ و میر‌هایی که در خانواده‌های زیادی از ایرانیان در حال وقوع است چرا تاکنون استانداران و مدیران از چنین تصمیمی بطور جد و قاطعانه استقبال نکرده اند و بیان می‌کنند که دستورالعملی در این رابطه به ما ابلاغ نشده و به شکل‌های مختلف از زیر بار آن دارند فرار می‌کنند؟!

آیا با دو هفته تعطیلی ادارات اتفاق مهمی می‌افتد؟
 
شاید نتوانیم به این سوال جواب دقیق دهیم، ولی به ضرس قاطع میتوان گفت با تعطیلی ادارات و خانه نشین شدن کارکنان، حلقه‌های بسیار زیادی از زنجیره انتقال ویروس کرونا بطور خود بخود حذف شده و این همه استرس افراد و خانواده‌ها و این همه هزینه‌های انسانی و غیر انسانی در بخش بهداشت و درمان کشور به حداقل خواهد رسید.

در پایان این نکته را متذکر شوم که مسئولین ملی اگر قرار است تصمیمی بگیرند در ابتدا مسئولین استانی را توجیه کرده و بعد نظراتشان را از طریق رسانه ملی به سمع و نظر مردم برسانند تا مردم از یک بام و دو هوای مسئولان ملی و استانی در مدیریت پیشگیری از ویروس منحوس کووید ۱۹ بر ناامیدی هایشان اضافه نشود.

با تشکر
دکتر کیان دهراب پور
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
اینکه ادارات تعطیل بشه یا یک سوم بشن خیلی خوبه به شرطی که کارکنان تو منزلشون بمونن نه اینکه دور همی دوستانشون بیش از پیش بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
استانی که استاندارش کلانتریه بهتر از این نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
هر چی هست همش زیر سر مدیر ارشد اجرایی استانه !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
مقصر بی تدبیری استاندار هست بدون شک
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
خدا رحمت کنه امواتتان را. والا نمیدونیم به ساز کی برقصیم. استاندار یا معاون رییس جمهور
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
هیچ کدوم رو باور نکنید! انصاری ایگو مو عاقلی ایکنم تا ایشا کلو بازی درارین! فیلمه
نام:
ایمیل:
* نظر: