به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد:
رییس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مراقبتهای مستمر برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، از توقيف وانتهاي غيرمجاز توزيع مرغ تخمگذار در شهر ياسوج در این ارتباط خبر داد.

به گزارش خبردنا،"علی روئین تن" گفت: سه دستگاه خودرو وانت که در شهر یاسوج  نسبت به عرضه  غیر مجاز مرغ زنده تخمگذار حاصل از پایان دوره پرورش یکی از مزارع استانهای همجوار اقدام می کردند، توقیف شدند .

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  و  بهداشت عمومی جامعه تدابیر لازم اتخاذ شده و هرگونه جا به جایی پرندگان در حوزه شهرستان رصد می شود و با تهدید کنندگان بهداشت عمومی طبق قانون برخورد خواهد شد.

روئین تن گفت: متاسفانه افراد سود جو و فرصت طلب بدون توجه به مقررات قرنطینه ای دامپزشکی اقدام به حمل و نقل و جا به جایی بدون مجوز دام و طیور می کنند که این عمل جُرم بوده و دارای مجازات قانونی است.

وی به شهروندان توصیه کرد: به منظور ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید و مصرف مرغ زنده جداً پرهیز نموده و گزارش تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی را به سامانه ۱۵۱۲ ارسال نمایند

 

نام:
ایمیل:
* نظر: