به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
یزدانپناه خبر داد؛
دکتر یزدان پناه بیان کرد: لازم است از مردم شريف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمي هاي خانوادگي تشكر و قدرداني نمود.

خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته 7 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ميانگين سن اين بيماران ٧٨ سال مي باشد.
 
به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدانپناه با بیان اینکه شمار قربانیان کرونای استان به 331 نفر رسید،اظهار داشت؛ در واقع حدود ٩٠ درصد مرگ و مير بيماران كرونايي افراد مسن و داراي بيماريهاي زمينه اي هستند كه نياز به مراقبت بيشتر توسط خودشان (خودمراقبتي )، ساير اعضا خانواده و نهادهاي حمايتي دارند.

وی افزود: هم اکنون 358 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 179 نفر مبتلای قطعی و ٣١ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. خوشبختانه به نظر مي رسد روند كاهشي موارد مثبت و بستري ها شروع شده است و امید است با مشاركت آگاهانه و مسئولانه مردم استان شاهد كاهش مرگ و مير در طي يك تا دو هفته آينده باشيم.

این مسئول اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 16662 (٨٣ درصد موارد)مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: از 285 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود ٤٦ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه ( ٤٦ درصد)، گچساران ( ١١ درصد)، باشت( ١١درصد) و بقيه موارد در ساير شهرستانهاي استان مي باشند.

دکتر یزدان پناه افزود: لازم است از مردم شريف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمي هاي خانوادگي تشكر و قدرداني نمود.

وی اذعان داشت: فرآیند تولید واکسن و یا هر داروی دیگری برای کرونا زمانبر بوده و مردم نباید به تبلیغات غير واقعي در فضای مجازی اعتنا نکنند، زیرا اگر واکسن و يا داروي موثري كشف شود از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: