به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
اگر این مجلس سیاسی نیست و اصولگرا نیست پس چه است ؟ اصولا مجلس نماد سیاسی و تریبون جریانات سیاسی مختلف کشور است و این گفته جناب رحیمی که مجلس سیاسی نیست نشان می دهد وی هنوز به شناخت کارکرد مجلس یا واقف نیست یا هدف دیگری در ذهن داشته و دارد .

خبردنا : فرماندار سابق " گچساران " قصد دارد تا در انتخابات میاندوره ای حوزه انتخابیه "گچساران و باشت " نامزد انتخابات شود .

به گزارش " خبردنا " ، " عبدالرحیم رحیمی " در یک برنامه زنده ایسنتاگرامی مطالب متنوعی را مطرح کرد که واکنش هایی را در پی داشت .

یکی از موارد که این فعال سیاسی عنوان کرد رای وی در انتخابات شورای شهر سال 1377 شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران بود .

رحیمی در بخشی از مصاحبه اش تاکید می کند که : " من متولد سال ۴۵ هستم، در سال ۷۸ در انتخابات شورای شهر شرکت کردم، ۷ قشقایی در این انتخابات حضور داشتند، لرزبان ها نیز در این انتخابات ۱۰۸ نفر بودند. در تقابل، آقای بهرام تاجگردون از بین این تعداد ۷ نفر را انتخاب کردند، من مدیر مجتمع شهید تاجگردون بودم، ولی به دلیل جوان بودن حاج تاجگردون من را بین ۷ نفر نگذاشت. کار سیاسی بنده از این دوره شروع شد، من نفر اول علی البدل در شورای شهر شدم.”

تنها ساعتی پس از این اظهار نظر سندی از علام رای شرکت کنندگان در شورای شهر گچساران در سال 77 منتشر شد که خلاف این گفته رحیمی است  و او نفر اول علی البدل نیست ! هرچند این که نفر چندم باشی مهم نیست ولی در فضای مجازی این سند را برای اثبات سخن اشتباه او منتشر کرده اند!

فرماندار سابق گچساران همچنین در بخش دیگری از مصاحبه اش گفته " من برای همه طوایف و قومیت‌ها احترام قائل هستم، اصل بر ایرانی بودن است، و همه جای ایران سرای من است. نگاهمان را از این حالت دربیاوریم، نگاهمان باید به توسعه و عمران و آبادانی شهر باشد، استعدادها را شناسایی کنیم،" .

جناب رحیمی که بر این نوع نگاه تاکید می کنند خوب است پاسخ دهند آیا حضرت ایشان در دوران مدیریت فرمانداری چنین نگاهی داشت ؟ آیا مردم گچساران چنین برخوردی از ایشان و چنین نوع نگاهی را از وی دیدند ؟

کاندیدای انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت خوب است علاوه بر نوع نگاهش به طوایف مختلف گچساران درباره نوع نگاهش به فرزندان کهگیلویه بزرگ که در گچساران زندگی می کنند یا در مناصب اداری بودند و هستند هم توضیحاتی ارائه دهند. پیش داوری نمی کنیم فقط خودش توضیحاتی بدهند .

آیا او اجازه یک گفتگوی صریح در این خصوص را به رسانه ها می دهد؟

او هرچند بر دوری جستن از انگ رای طایفه ای تاکید دارد اما در جایی دیگر با اشاره به خانواده 20 نفره اش که 9 خواهر و 9 برادرند و هر کدام به طایفه ای وصل هستند به جایگاه طایفه ای اش اشاره ای می کند که نمی دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را ؟! 

این کاندیدای انتخابات میان دوره ای که سابقه سیاسی بسیاری از گچساران تا لرستان دارد در بخش دیگری از سخنانش گفته " گاهی در محافل بحث می‌شود که مجلس، مجلس اصولگرا است و کارساز نیست، به نظر بنده این توهین به نظام است. در مجلس باید دو کار انجام دهیم، به دنبال مشکلات شهرستان‌های گچساران و باشت رفت، نماینده فی مابین دولت و مردم باید برای آوردن اعتبارات تلاش کند، ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. خوشبختانه در مجلس خبری از این حرف‌های سیاسی نیست. چند سال است مقام معظم رهبری دارند بر مسائل اقتصادی تاکید می‌کنند، هر کسی که بتواند با وزرا مشکلات را در میان بگذارد و حل کند. بارها در مجلس حضور پیدا کردم و تجاربی را بدست آوردم، اگر توفیقی بود و منتخب مردم شدیم، این توانایی را در خودم می‌بینم که بتوانم تلاش کنم و جلسات برگزار کنیم، نمایندگان ادوار گذشته و دیگران می‌توانند دست به دست هم بدهند و کمک کنند."

بنظر می رسد که جناب رحیمی یا شوخی کرده یا  هنوز به شناخت سیاسی از وضعیت کلان کشور نرسیده که تاکید می کند " خوشبختانه در مجلس خبری از این حرف‌های سیاسی نیست " !!  

اگر این مجلس سیاسی نیست و اصولگرا نیست پس چیست ؟ اگر مجلس و سایر مجالس سیاسی نیستند پس مهم ترین کارکرد و نماد کاری آنها چیست ؟ 

اصولا مجلس نماد سیاسی و تریبون جریانات سیاسی مختلف کشور است و این گفته جناب رحیمی که مجلس سیاسی نیست نشان می دهد وی هنوز به شناخت کارکرد مجلس یا واقف نیست یا هدف دیگری در ذهن داشته و دارد .

اگر این مجلس سیاسی نیست و برخورد وی با اعتبار نامه تاج گردون سیاسی نبود پس علت رد اعتبار نامه چه بود ؟ یعنی جناب رحیمی اگر بپذیرد برخورد مجلس سیاسی نبود به عبارتی دیگر باید بپذیرند که رد اعتبار نامه بعنی تایید همه تهمت و توهین های اثبات نشده علیه منتخب گچساران و باشت که وی در تمام مناصب مدیریتی اش مورد حمایتش و مدیونش بوده است از مجتمع تاج گردون در جوانی تا بازنشستگی در فرمانداری بروجرد لرستان !

جناب رحیمی اگر می خواهد کار سیاسی کلان کند باید بداند که مجلس جولانگاه سیاسی کشور است و مهم ترین تصمیمات سیاسی کشور در فراکسیون های این نهاد گرفته می شود .

فرماندار سابق گچساران  که هنوز شناخت درستی از کارکرد مجلس ندارد چگونه می خواهد در آن فعالیت داشته باشد و در میان جریانات سیاسی کشور بازی کند ؟!

همچنین گفته بارها در مجلس حضور پیدا کردم و تجاربی بدست آورده ام که اولا بفرمایند این بارها برای چه کارهایی بوده ؟ احتمالا برای دیدن نماینده و برخی هماهنگی ها باید باشد که به این تجربه حضور در مجلس نمی گویند چرا که اگر این موارد تجربه باشد افرادی هستند که شبانه روز آنجا در حال چرخیدن هستند ! و اگر این تجربه شما منجر به این شده باشد که "خوشبختانه در مجلس خبری از حرف های سیاسی نیست" که باید گفت "احسنت "!

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: