به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
یزدانپناه خبر داد؛
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ١٦٨٨٨ مورد گزارش شده است.

خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی ٢٤ ساعت گذشته ٧بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان کرونای استان به ٣٣٨ نفر رسید.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ٣٥٦ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ١٦٥نفر مبتلای قطعی و ٢٩ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
این مسئول گفت؛ خوشبختانه بنظر می‌رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری‌ها ادامه دارد و انشاالله با مشارکت آگاهانه و مسیولانه مردم استان شاهد کاهش روند مرگ و میر در طی یک تا دوهفته آینده باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ١٦٨٨٨ مورد گزارش شده است.

او اظهار داشت: از ٤١٤ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود ٤٧ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به بویراحمد (٦٠ درصد)، گچساران (١٦درصد)، کهگیلویه (١٣ درصد)، چرام (٥ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان می‌باشند.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: تا زمان فراهم شدن واکسن و یا هر داروی موثر بر کووید ١٩ راهی بجز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود ندارد ومردم برای حفظ سلامت خود، خانواده و سایر افراد جامعه باید ضمن مشارکت در رعایت موارد بهداشتی بقیه افراد جامعه را نیز امر به معروف و نهی از منکر نمایند تا کسانیکه رعایت نمی‌نمایند بعنوان یک رفتار ناهنجار مجبور به ترک عمل ناپسند خود شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد، زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب‌های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.
 
وی گفت؛ با توجه به سرد شدن هوا بخصوص در مناطق سردسیری استان، لازم است که تهویه مناسب در مکان‌های سربسته مانند خانه‌ها و ادارات وجود داشته باشد و از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: