به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
یزدانپناه؛
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۰۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۳۳۹ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

به گزارش "خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۳۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٩ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۰۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
این مسئول اذعان داشت: از ۲۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ٤٤ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، بهمئی و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بود.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: همزمانی کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا شرایط سخت و پیچیده‌ای ایجاد کرده است؛ بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تنها راه کاهش آمار مبتلایان و فروکش کردن شیوع بیماری، همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر و فضا‌های سربسته و وجود تهویه مناسب در محیط کار و خانه است.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که در قرنطینه می‌باشند نباید تا دو هفته از شروع علائم محل قرنطینه را ترک نمایند و افرادیکه با بیماری تماس داشته اند و همچنین خانواده بیمار باید خود را ایزوله کنند و در صورت وجود نشانه‌های کووید ١٩ به مراکز ١٦ ساعته در استان جهت انجام تست کرونا مراجعه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: