به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 900 پنل خورشیدی  به عشایر این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا،" داود راهزادی " با بیان این مطلب گفت: 900 پنل خورشیدی با مشارکت عشایر و دولت بزودی به خانوارهای عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار می شود.

وی با بیان اینکه این پنل ها 150 واتی است و می تواند بخشی از مشکلات روشنایی عشایر را رفع کند، اظهارداشت: قیمت هر پنل بیش از 10 میلیون تومان بوده که هر خانوار عشایری حدود یک میلیون تومان در این ارتباط پرداخت و مابقی را دولت پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر پنل توان روشن نمودن شش عدد لامپ فوق کم مصرف، شارژ موبایل ، رادیو و USB  جهت پخش موزیک را دارد.

راهزادی گفت: اداره کل امور عشایر استان بایستی اسامی عشایری را که درخواست پنل می کنند به شرکت توزیع نیروی برق ارسال تا اقدامات لازم برای واگذاری آنها به عشایر صورت گیرد.

وی، وزن کم ، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل  ها دانست و خاطرنشان کرد: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص ، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده نماید.

به گزارش خبردنا، 500 پنل خورشیدی تاکنون به عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

۵۵ درصد دام، ۲۷ درصد عرصه‌های زراعی، ۱۷ درصد باغ‌ها و تولید ۵۴ درصد گوشت قرمز کهگیلویه و بویراحمد در اختیار جامعه عشایری است.

۷۰ هزار نفر از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از شش ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار عشایری با جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: