به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بانشی تشریح کرد:
وی اظهار داشت: میزان مثبت بودن نمونه‌ها در سطح استان ۳۷ درصد بوده در حالی که این میزان در کشور ۱۵.۷ درصد است.

خبردنا: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۳۴۲ فوت ناشی از کرونا و بیش از ۲۰ هزار مبتلا در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

به گزارش"خبردنا"، محمدمهدی بانشی روز شنبه ۱۵ آذر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: اپیدمی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد متفاوت است و مدیریت قوی بوده که شیب کرونا را کنترل کرده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر روند کرونا در استان کاهشی بوده است، اظهارکرد: شهرستان گچساران که محدودیت‌های زودتر شروع شده بود از چهار هفته قبل روند کاهشی گرفت، وضعیت شهرستان‌های بهمئی و دنا نیز همچون شهرستان گچساران بودند، شهرستان بویراحمد دو هفته‌ای است که روند کاهشی را شروع کرده و شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، باشت و لنده یک هفته است که وارد سیر کاهشی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه این روند کاهشی اثرات محدودیت‌های قبلی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذر ماه تاکنون و اجرای طرح سردار شهید سلیمانی هفته‌های بهتری را پیش رو داشته باشیم.

بانشی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۳۹ هزار و ۹۳۸ مراجعه کننده به مراکز درمانی استان داشته ایم که ۸۷هزار ۵۳۲ نفر معادل ۶۲.۵ درصد در مراکز ۱۶ ساعته ویزیت شدند و ۴۲ هزار و ۴۰۶ نفر معادل ۳۷ درصد به بیمارستان‌های کرونایی استان مراجعه کرده بودند.

وی ادامه داد: تاکنون ۹هزار ۶۶۴ نفر بودند که ۹ هزار و۳۵۳ نفر از این تعداد مرخص شدند و در حال حاضر ۳۱۱ نفر در بیمارستا‌های کرونایی استان بستری هستند که ۱۲۶ نفر کرونایی قطعی هستند. ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری استان نسبت به ابتدای ماه جاری کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد اگر این روند تا پایان ماه ادامه داشته باشد به نقطه نسبتا امیدوار کننده و خوبی می‌رسیم.

بانشی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۳۴۲ فوت ناشی از این بیماری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم، تاکید کرد:از ۲۰ هزار و ۷۶۰ نفر مثبت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۷ هزار و ۳۰۲ نفر معادل حدود ۸۴ درصد بهبود یافتند.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ میر ناشی از کرونا در استان ۱.۷ درصد است در حالی که این میزان در کشور ۵ درصد بوده، اظهارکرد: بر اساس جمعیت مرگ و میرکرونایی استان ۴۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در کشور ۵۸ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه میالنگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۶۸ سال است، گفت: بیش از ۸۰ درصد فوت در بین سالمندان بوده است. همچنین میزان بروز کروناویروس در سطح استان ۲۸.۶ درصد بوده که بیش از دوبرابر میزان بروز در سطح کشور ۱۱.۷ درصد است و این میزان برزو نشان از بیماریابی خوب است.

بانشی میانگین سنی مبتلایان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۲ سال عنوان و تصریح کرد: این میزان ۱۰ سال از میانگین کشور کمتر است. میزان مثبت بودن نمونه‌ها در سطح استان ۳۷ درصد بوده در حالی که این میزان در کشور ۱۵.۷ درصد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: