به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸

خبردنا: بهاره رهنما بازیگر پر حاشیه‌ی سینما و تلویزیون بار دیگر و این بار با توهین به قوم لر در برنامه شام ایرانی جنجال آفرین شده است.
 
بهاره رهنما، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون در آخرین قسمت پخش شده از برنامه «شام ایرانی» به طرز تاسف باری به قومیت لر و بخصوص دختران لر توهین کرد که همین مسئله موجب واکنش شدید لر زبانان و حتی دیگر اقوام شد.

ویدئویی در شبکه‌های مجازی در حال دست به دست شدن است از یکی از قسمت‌های اخیر شام ایرانی، برنامه‌ای به سبک ریالیتی شو با حضور چهره‌های مطرح ایرانی که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. در این ویدئو که از قضا مربوط به قسمت میزبانی بهاره رهنما است، وی رو به مهمانان خود می‌گوید: «ماشالا دخترای امروزی سر و وضعشون نیکول کیدمنه، طرز فکرشون لر!»

پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی نسبت به بخشی از صحبت‌هایش در این برنامه، پستی را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و مقصودش از گفتن جمله‌ای که موجب ناراحتی اقوام لر و دیگر مردم ایران زمین شده بود را شفاف سازی کرده است. بهاره رهنما در صفحه‌اش نوشت:

"فعالان عزیز لر:

از خدمات شما و دغدغه هایتان برای مردم غیور کشورمان آگاهم بار دیگر بر خود می‌دانم که مشخصا عرض کنم:

در شام ایرانی من به قدمت فیلم «دختر لر» اولین فیلم ایرانی ناطق در قیاس با فیلم‌های بازیگران امروزی اشاره کردم آن‌هم در بخش نمایشی کار و در نقش یک خواهر شوهر عصبی! و اگر اسم این قدیمی‌ترین فیلم ایرانی هر چیزی بود ملاک من همان اسم بود و خداوند را شاهد می‌گیرم که هیچ اشاره‌ای به قومیت نداشتم شما عزیزان هم اگر عجول نبودید و شام ایرانی ما را تا قسمت آخر می‌دیدید متوجه می‌شدید که من اصلا به بهانه حمایت از یک بانوی لر که قربانی سوختگی در یک نزاع فامیلی شده بود در این برنامه شرکت کردم!

از کسی جز خدا هم نمی‌ترسم و چندین بار هم عرض کردم که این سو تفاهمی بیش نیست و برای منی که مادرم و مدرس دانشگاه و معلم حمایت از همه اقوام ایرانی بسیار مهم است و در جریان سیل و زلزله و حمایت از زنان بد سرپرست همیشه فعال و پیش قدم بودم لذا از شما عزیزان به عنوان چهره‌های فرهنگی این قوم با فرهنگ و اصالت تقاضا دارم با موج صفحات زرد اینترنتی جلو نروید و کمی آگاهانه با موضوع برخورد کنید!

اگر قسمت آخر را ببینید همه چیز را متوجه می‌شوید! در نهایت من به توجه خداوند به نیت انسان‌ها بسیار ایمان دارم و با وجود تهدید به قتل و اسید پاشی و آدم ربایی توسط بعضی از همشهریان لر هیچ عکس العملی تا کنون جز توضیح واضحات نداشتم!

اما آگاهی لرستان و پلیس فتا در جریان تمام آیدی‌ها و شماره‌های تهدید آمیز قرار گرفته و نهایت همکاری را داشته اند!

والسلام!

پی نوشت: مکرو و مکر الله فالله خیر الماکرین"
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
8
از خانمی که تا الان ۳بار شوهر عوض کرده از این بیشتر انتظار نمی رود.از کوزه همان برون تراود که در اوست.ایشان یک سگ باز است.
یزدگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
5
کرو یو خو وشی کردن نی ورهه که بخواد کارشناس برنامه ای بوهه ... صبح زن یکیه پسین زن کس ده ... ایخوم تلویزیونی که یو کارشناسش بوهه تش گروووو
ع.ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
3
خدا به داد اونجایی برسد که تو تدریس شون میدی.درضمن اگه لرها نبودند توالان این جایگاه نبودی
اصالت
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
1
احتمالا دلش و شی کردن و لر خواسته ولی لر تحویلش نگروهته که دف ودلشه..
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
2
دوس پسرش لر بوده حتما‌ هیکل نامیزونشه نپسندیده
نام:
ایمیل:
* نظر: