به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ادعاهای تکراری ترامپ درباره پیروزی در انتخابات و توافق با ایران
خبردنا: رئیس جمهوری آمریکا که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است، مدعی شد واقعیت‌های انکارناپذیری وجود دارد که او پیروز شده است.

دونالد ترامپ شامگاه شنبه که برای حمایت از ۲ نامزد کرسی‌های مجلس سنا به ایالت جورجیا سفر کرده است، این مطلب را در جمع هوادارانی گفت که هیچ‌گونه مقررات بهداشتی مربوط به همه‌گیری کرونا را رعایت نکرده بودند.

وی با طرح این موضوع که می‌گویند اگر فلوریدا و اوهایو را پیروز شوید، بازنده نخواهید بود، افزود: آن‌ها درست می‌گویند ما هرگز این انتخابات را نباختیم و پیروز شدیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من همچنان برای ایالت جورجیا مبارزه می‌کنم در حالی که شما فساد و مشکلات زیادی را که در این انتخابات داشتیم، مشاهده می‌کنید.

شروع واکسیناسیون کرونا از هفته آینده

ترامپ با ابراز تاسف از جان باختن آمریکایی‌ها در اثر بیماری کووید-۱۹، دستاورد دولت خود را ساخت واکسن در مدت ۷ ماه دانست و گفت نخستین واکسیانسیون کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دارو‌های خوبی هم برای درمان کرونا داریم، افزود: اعتبار این‌ها متعلق به همه شماست و اجازه ندهید کسی آن را از ما بگیرد.

دموکرات‌ها به دنبال دولت کمونیستی

رئیس جمهوری آمریکا پس از آن به حمایت از ۲ نامزد جمهوری‌خواه برای رقابت انتخابات سنا که قرار است در پنجم ژانویه برگزار شود، پرداخت و گفت: اگر دموکرات‌ها در سنا پیروز شوند به معنای در دست گرفتن کشور است.

ترامپ افزود: انتخابات جورجیا تعیین می‌کند که چه کسی در کدام کمیته سنا قرار گیرد، هر دلار مالیات دهندگان را کنترل کند و بسیار ساده است که آیا تصمیم بگیرید فرزندانتان در یک کشور سوسیالیسم بزرگ شوند یا در یک کشور آزاد.

وی ادامه داد: سوسیالیست برای این افراد (دموکرات‌ها) تنها یک شروع است، آن‌ها بیشتر از سوسیالیسم حرکت خواهند کرد، آن‌ها می‌خواهند شکلی از دولت کمونیستی را تشکیل دهند و من هیچ تردیدی در این باره ندارم.

امید به دیوان عالی

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری که تاکنون باخت او نشان داده شده است، از حامیان خود خواست برای دور دوم انتخابات سنای این ایالت به پای صندوق رای بروند و گفت: انتخابات پیش هنگام از ۱۴ دسامبر آغاز می‌شود، از همان لحظه به پای صندوق رای بروید.

ترامپ بار دیگر مدعی تقلب و سرقت انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت، اما ما همچنان در آن برنده هستیم. آن‌ها می‌خواهند در انتخابات سنا هم تقلب کنند.

وی از طرح پرونده در دیوان عالی آمریکا در زمانی کوتاه خبر داد و افزود: ما شجاعت و خرد داریم و می‌دانیم پاسخ آن چه خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا که آرای رقیب خود را زیر سوال می‌برد، از دستیابی خود به ۱۱ میلیون رای بیشتر نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ و همچنین رای بیشتر نسبت به رئیسان جمهوری پیشین دفاع کرد و ادامه داد: ما فکر کردیم اگر ۶۷ تا ۶۸ میلیون رای بیاوریم برنده خواهیم شد در حالیکه اکنون بیش از ۷۴ میلیون رای آورده‌ایم و آن‌ها تلاش دارند ما را متقاعد کنند که باخته‌ایم، ما نباختیم.

ترامپ در ادامه نوشته‌ای را از جیب خود خارج کرد که به زعم او واقعیت‌های انکارناپذیر از پیروزی است و قرار است ثابت کند که انتخابات از او دزدیده شده است.

وی تاکید کرد که در این انتخابات تقلب شده است و ما نباید اجازه دهیم که این اتفاق برای مردم محترم واشنگتن بیفتد. ما نباید اجازه دهیم تکرار شود.

ترامپ مدعی شد اگر در این انتخابات دموکرات‌ها برنده شوند، هرگز اجازه نخواهند داد جمهوری‌خواهی انتخاب شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که چپگرایان تندرو می‌خواهند ترکیب دیوان عالی را به ۲۴ نفر افزایش دهند، من می‌شنیدم که قصد آن‌ها ۱۶ نفر است، اما اکنون از ۲۴ نفر سخن گفته می‌شود. به زودی آنجا را به یک پارلمان تبدیل می‌کنند.

ترامپ که با هدف حمایت از ۲ نامزد جمهوری‌خواه برای این نشست حضور یافته بود، باز هم برنامه انتخاباتی خود را پیش برد و بار دیگر رسانه‌ها را جعلی و سرکوبگر نامید.

ادعای تکراری توافق با ایران

وی با بیان اینکه چین بابت پرداخت میلیون‌ها دلار تعرفه از من ناخشنود هستند، ادعا کرد: خوشحال‌ترین افراد در جهان از باخت من، رهبران چین و در وهله بعدی ایران هستند.

رئیس جمهوری آمریکا: چینی‌ها می‌گویند ما با شما توافق خواهیم کرد اگر سیاست "آمریکا اول" را رها کنید و می‌دانید دموکرات‌ها چه گفتند، گفتند که بله این کار را خواهیم کرد. می‌توانید باور کنید؟

ترامپ به تصمیم بایدن برای بازگشت به توافق پاریس و انتصاب جان کری برای آن واکنش نشان داد و با تمسخر، او را مذاکره‌کننده عالی خواند.

وی ادعا کرد نخستین چیزی که ویران کردن آمریکا طراحی شده است، توافق پاریس است و دومین کاری که می‌خواهند انجام دهند، اجازه دادن به ایران برای دستیابی به میلیارد‌ها دلار است.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار توهمات خود که آماده توافق با ایران در صورت پیروزی است، گفت: سران ایران در ساعت نخست پس از پیروزی، برای رسیدن به یک توافق به دفترم خواهند آمد و شاید همچنان بر روی آن کار می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: