به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۷۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۴۸ نفر خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه گفت: هم اکنون ۳۰۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۹ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۷۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۲۳۴ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۴۳درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(۴۳ درصد)، کهگیلویه (۳۳درصد)، دنا (۱۰درصد) و بقیه در سایر شهرستان های لنده، گچساران و بهمئی بودند.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: اگر چه کرونا بخشی از واقعیت زندگی بشری شده اما نمی شود تمام فعالیت های انسانی را به طور کلی متوقف کرد، بنابراین ادامه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی با رعایت موازین بهداشتی گره خورده است که اگر مردم همراهی خود را کم رنگ کنند این محدودیت ها ادامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: نباید به آمار کاهشی بیماران بستری متکی و از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شد زیرا در صورت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان افزایش افراد مبتلا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت نمونه گیری در استان و امکان انجام تست های سریع لازم است افراد خانواده بیمار و کسانی که با بیماری تماس داشته اند به مراکز نمونه گیری در مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند تا از آنها تست کروناویروس انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: