به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

خبردنا: سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه عصر روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران طی سخنانی از جزییات ترور شهید فخری زاده سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه در این باره گفت: "۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده بوده اند و انفجار نیسان هم به خاطر از بین بردن پاسداران بود. آدمی در صحنه ترور نبود و ۱۳ تیر کلا شلیک شده و همه از تیربار داخل نیسان بوده است و بقیه تیر‌ها توسط محافظان شلیک شده است."

او افزود: «تیربار داخل نیسان هم مجهز به یک سیستم هوشمند ماهواره‌ای بوده که روی شهید فخری زاده زوم کرده بود و از هوش مصنوعی بهره می‌برده است. سرتیم حفاظت هم که تیر خورده بدلیل آن است که خودش را روی شهید انداخته است. شهادت سردار فخری زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده است.»

جزییات تازه از نحوه ترور شهید فخری‌زاده؛۱۱محافظ با شهید فخری‌زاده بودند
شهید محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و از دانشمندان هسته‌ای روز هفتم آذر ماه در ابسرد دماوند ترور شد.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تکلیف انتقام خون شهید قاسم سلیمانی گفت: " شیوه انتقام را ما تعیین می‌کنیم. ما آمریکایی‌ها را به خاک مذلت نشاندیم. از سال ۶۵ به بعد آمریکایی‌ها با ما مستقیما وارد جنگ شدند و این هم در عکس العمل به اقدامات ما در دفاع مقدس بود و از آن زمان تا کنون همیشه همینطور بوده است و آن‌ها هم نتوانستند پیروز شوند. "

درباره هواپیمای اوکراینی فقط صدور حکم باقی مانده است

او در پاسخ به این پرسش درباره نتیجه تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: "این موضوع به عهده مسئولان قضایی است. مسئولان قضایی به ما گفتند که کار‌ها تمام شده و فقط حکم قاضی مانده است. تاکید ما این است که هم حکم قاضی و هم تکلیف دیه شهدای این سانحه قبل از سالگرد آن مشخص شود. ما به همه خانواده شهدا سر زدیم و دل جویی کردیم و غم و غصه ما در این موضوع کمتر از بقیه نبوده است. ما هم در سپاه پیگیر مشخص شدن نتیجه پرونده هستیم. "

سردار فدوی ادامه داد: «سیستم قضایی ۴ گروه متخصص حتی خارج از نیرو‌های مسلح برای تحقیق این پرونده انتخاب کرد و حتی این کار شبیه سازی هم شد و در شرایطی مانند یک رزمایش، سامانه دوباره شلیک کرد تا سیستم قضایی به همه ابعاد قضیه پی ببرد. اوایل آبان بود که از دادستانی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دوباره پیگیر شدیم که گفتند همه کار‌ها انجام شده و فقط انشا حکم توسط قاضی مانده است.»

نام:
ایمیل:
* نظر: