به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:
آرام تاکید کرد: سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بعد از دریافت کد بورسی می‌توانند از شرکت‌های کارگزاری بورس و اوراق بهادار پنل معاملاتی خرید و فروش را اخذ و خود نسبت به فروش سهام خود یا افزایش آن اقدام کنند.
خبردنا: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهامدارانی که روش غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند باید هرچه سریعتر در سامانه سجام به نشانی sejam.ir ثبت نام و کد بورسی خود را دریافت کنند تا از خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش"خبردنا"، «غضنفر آرام» افزود: طرح توزیع سهام عدالت در سال ۱۳۸۴ در دستور کار دولت نهم قرار گرفت و در مرحله اول مقرر شد که به مدد جویان نهاد‌های حمایتی و رزمندگان فاقد شغل و درآمد دفاع مقدس سهام عدالت تخصیص داده شود، اما در مراحل بعدی اقشار دیگری مانند روستاییان، فرهنگیان، کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و لشکری، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار و سایر گروه‌ها نیز سهام عدالت واگذار شد.

وی اظهارکرد: در مجموع در کل کشور ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر سهام عدالت به اقشار مختلف تخصیص داده شد و در استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۵۱ هزار و ۵۲۳ نفر سهام عدالت دریافت کرده اند و در حال حاضر سهام عدالت مردم به دو روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بورسی تا ۶۰ درصد سهام عدالت خود را بفروشند و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند تحت مدیریت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی از مزایای سهام عدالت خود بهره‌مند شوند.

آرام تصریح کرد: از تعداد کل مشمولین سهام عدالت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۲۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۴۶ درصد روش مستقیم و ۲۹۷هزار و ۸۶۴نفر معادل حدود ۵۴درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی و پیگیری و جلسات لازم را با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، اداره کل ثبت شرکت‌ها و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرده و مراحل پذیرش این شرکت در بورس با موفقیت انجام شده و سهام شرکت سرمایه گذاری استان با نماد «وسکهبو» در بورس در حال خرید و فروش توسط سهامداران غیر مستقیم است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در روش غیر مستقیم سهامداران مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی واگذار کرده اند و این شرکت‌ها مدیریت سهام این دسته از سهامداران را برعهده دارند و هر فرد به اندازه دارایی خود در سهام عدالت مالک بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری استانی هست و سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی (روش غیرمستقیم) می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir از تعداد سهام تخصیص یافته خود نزد شرکت سرمایه گذاری استانی مطلع شوند، این سهامداران برای فروش سهام خود باید نسبت به ثبت نام در سامانه اینترنتی سجام به نشانی sejam.ir اقدام و کد بورسی دریافت کنند.

آرام تاکید کرد: سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بعد از دریافت کد بورسی می‌توانند از شرکت‌های کارگزاری بورس و اوراق بهادار پنل معاملاتی خرید و فروش را اخذ و خود نسبت به فروش سهام خود یا افزایش آن اقدام کنند.

وی اظهارکرد: آن دسته از سهامدارانی که مایل به عضویت در هیات مدیره این شرکت‌ها هستند باید با ثبت نام در سامانه ستان سازمان بورس به عنوان یک مدیر نهاد مالی نسبت به اخذ صلاحیت حرفه‌ای از سازمان بورس و اراق بهادار اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱۵۶۹تماس حاصل نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سامانه سجام (sejam.ir) یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس می‌باشد که طراحی و پیاده سازی آن سبب ارائه خدمات و امکانات قابل توجهی به فعالین این بازار شده است.

آرام افزود: این سامانه در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد و زیرنظر سازمان بورس واوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرده است و تمام افرادی که تمایل به فعالیت در زمینه بورس دارند قبل از هرکاری در ابتدا ملزم به ثبت نام در سامانه سجام و تکمیل اطلاعات خواسته شده در آن هستند.

وی تصریح کرد: سهامدارانی که روش غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند باید هرچه سریعتر در سامانه سجام به نشانی sejam.ir ثبت نام و کد بورسی خود را دریافت کنند تا از خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مزایای ثبت نام در سامانه سجام را اطلاع از تعداد سهام و دریافت گواهینامه الکترونیکی سهام عدالت، امکان معامله پذیری سهام عدالت، دریافت سود عملکرد سالیانه سهام عدالت، حضور الکترونیکی سهامداران سهام عدالت در مجامع عمومی، درخواست عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، اعمال نظر و پیشنهاد در خصوص عملکرد مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، مشارکت در افزایش سرمایه احتمالی شرکت سرمایه گذاری استانی، کمک به بهبود عملکرد مدیران شرکت سرمایه گذاری و امکان وثیقه گذاری جهت دریافت وام نام برد.
نام:
ایمیل:
* نظر: