به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
یزدانپناه خبر داد؛
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۷۱ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۳۵۴ نفر رسید.

به گزارش "خبردنا"،پرویز یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۸۴۵۲ مورد گزارش شده است (٨٦ درصد موارد مبتلا).


وی ادامه داد: هم اکنون ۲۷۱ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۵ نفر مبتلای قطعی و ٢٧ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.

وی ابراز داشت: امروز نیز جواب ۳۷۷ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که ۳۵ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های بویراحمد ۲۸ درصد، کهگیلویه ۲۴ درصد، دنا ۹ درصد، باشت ۸ درصد، گچساران ۷ درصد و چرام ۷ درصد بودند.

دکتر یزدان‌پناه گفت: با باز شدن مجدد برخی از اصناف لازم است هشدار‌ها را جدی بگیریم، فاصله فیزیکی را رعایت کنیم، استفاده از ماسک را هرگز فراموش نکنیم و دست‌های خود را به صورت مرتب بشوئیم و در تجمعات حضور پیدا نکنیم تا بتوان موفق به کنترل این ویروس شویم.

وی یادآور شد: امید است از روز شنبه محدودیت‌ها در شهر‌های استان کم شود و مردم از از حضور غیر ضرور در مکان‌های پر تردد و پرخطر مانند بیمارستانها، کلینیک‌ها و موسسات پزشکی به جد بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: اصلی‌ترین واقعیت برای مبارزه با کرونا کاهش ارتباطات با افراد شناخته شده و مبتلا و همچنین افراد ناقل است. لازم است افرادی که مشکوک به کرونا می‌باشند، خانواده بیمار و کسانیکه با بیمار تماس داشته اند در خانه قرنطینه باشند و در صورت نیاز به تست و مراقبت‌های پزشکی با هماهنگی با بهورزان و یا مراقبین سلامت به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: