به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کردید: این دستاورد‌ها دلیلی جز انسجام کلی در استان و فرماندهی مقتدر ستاد کرونا نداشته است.

خبردنا: معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید مردم فکر نکنند وضعیت کرونا در استان گل و بلبل شده بلکه تازه از وضعیت فشار شکننده به وضعیت بحران رسیده‌ایم.

به گزارش "خبردنا"، محمد مهدی بانشی در نشست ستاد استانی کرونا با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روز‌های اخیر اظهار کرد: شیب بیماری و بستری و مرگ در استان سیر کاهشی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: این به معای عادی و عالی شدن وضعیت کرونا در استان نیست بلکه به این معناست که از فشار شکننده تازه به مرحله بحران رسیده‌ایم.

این مسئول در ستاد کرونای استان گفت: نباید، چون از وضعیت فشار شکننده به وضعیت بحران رسیده‌ایم دچار عادی انگاری و سهل انگاری شویم.

وی افزود: در این مدت باید حوزه درمان استان را بازسازی کنیم، زیرا نیرو‌های خیلی دچار فرسودگی شده بودند و اکنون نیاز به استراحت دارند.

بانشی با پیش‌بینی موج کرونا در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفندماه اظهار کرد: این موج استان را در برمی‌گیرد باید دید آن موج چه قدر استان را درگیر می‌کند آرامش در آن روز‌ها بستگی به کار‌هایی دارد که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کار اکنون بسیار سخت‌تر شده باید خود را برای روز‌های سخت آماده کنیم باید دو تا سه برابر بر فشار کار‌ها افزوده شود اکنون باید بیماریابی ما بیشتر شود تا بر شعله آتش در یک ماه دیگر افزوده نشود اگر الان استراحت کنیم و غافل شویم موج دوم خودمان و به عبارتی موج چهارم کشور ما را در خواهد نوردید نشستن و دست روی دست گذاشتن ما در این روز‌ها مثل این است که زیر درخت موز بنشینیم و از خداوند طلب آناناس کنیم؟!.

وی به اقدامات گسترده‌ای که در استان شده اشاره کرد و گفت: استان ما یکی از استان‌های بسیار خوب کشور در زمینه مقابله با کرونا بود به نحوی که توانستیم تا حدود زیادی بیماری را کنترل کنیم در اوج بحران وضعیت یزد ۷.۵ برابر ما بود ما توانستیم به خوبی پیک را به افق نزدیک کنیم.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کردید: این دستاورد‌ها دلیلی جز انسجام کلی در استان و فرماندهی مقتدر ستاد کرونا نداشته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیتی که ممکن است به دلیل سردی هوا در شهرستان‌های گرمسیری استان ایجاد شود افزود: در آن مناطق هوا رو به سردی و زمستانی شدن می‌گراید و مردم بیشتر در فضا‌های بسته و بدون تهویه قرار می‌گیرند که به خودی خود ممکن است شمار مبتلایان را افزایش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: