به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان به شدت با هرگونه تغییر کاربری در اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد قضایی می کند، اظهارداشت: در بحث تغییر کاربری ها و قبرستان ها دستگاه قضایی استان ورود کرده تا بعضی افراد سودجو نتوانند به هیچ بهانه ای اراضی ملی را تصرف کنند.

به گزارش خبردنا،" حسن نگین تاجی " در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که سهل انگاری و قصور مدیران و مسئولان به هیج وجه پذیرفتنی نیست، تأکید کرد: در این راستا بعضی از مدیران و نهادهای دولتی، وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و این ترک فعل نشان دهنده بی کفایتی و بی مسئولیتی است که باعث، ایجاد خسارت به مردم و تضییع حقوق عامه و بیت المال می شود.

وی با تشکر از رؤسای دادگستری و دادستان های شهرستان های استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که در دفاع از حقوق بیت المال به وظایف قانونی خود عمل می نمایند ،بیان داشت: در یک سال گذشته، بیش از 500 هکتار از اراضی ملی به بیت المال برگشت داده شد و این جلوگیری از زمین خواری خود یک حرکت جهادی است.

نگین تاجی با اشاره به این که آبروی مدیران و مردم برای ما خیلی مهم است، گفت: این احترام به مردم ، مسئولان و مدیران سبب جلوگیری از مجازات کسی که ترک فعل کرده نخواهد شد و به شدت طبق قانون، با متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه طبق آمارهای کشوری، استان ما یکی از امن ترین استان های کشور هم در شهرستانها و راههای مواصلاتی می باشد، به برخی کسانی که قصد اخلال در این امنیت را دارند هشدار داد و اظهار داشت: اگر کسی باعث نا امنی برای مردم شود و از مردم سلب آسایش کند، به شدت با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: برای سارقان جاده های استان، اشد مجازات در نظر گرفته می شود.

" سید عیسی حسنی" معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از عملی نشدن تعهد روستاهای شمال شهر یاسوج مبنی بر دیوار کشی اطراف قبرستان های این شهر خبر داد و افزود: با توجه به این که، تعهد اهالی روستاهای شمال شهر یاسوج، مبنی بر محصور کردن قبرستان های خانوادگی متاسفانه عملی نشده، در این جلسه مقرر شد منابع طبیعی با همکاری سایر مراجع نسبت به محصور سازی اقدام و اطراف این آرامستان ها طرح های درختکاری اجرا نماید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع تعرض و تصرف از اراضی ملی و انفال اظهارداشت: با ابلاغ رئیس کل دادگستری استان، مرحله چهارم این اقدامات در سراسر استان توسط دادستان ها در حال انجام که، گزارش آن به صورت موردی به رسانه‌ ها اعلام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: