به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

خبردنا: نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیئت کشورمان در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده خواهد داشت.

از سه شنبه میوه شب یلدا نصف قیمت تره بار !!!

این اولین جلسه کمیسیون برجام پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. این جلسه از اهمیت زیادی برخوردار است.

نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام یازدهم شهریورماه در هتل کوبورگ وین اتریش برگزار شد و عراقچی با برخی از رووسای هیات‌های شرکت‌کننده در نشست، دیدارهای دوجانبه داشت. همچنین نشست‌های کارشناسی اعضای برجام نیز روز دوشنبه برگزار شد.

با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا تحرکات بین‌المللی بر سر توافق هسته‌ای ایران افزایش یافته است. تیم بایدن برای بازگشت به توافق چراغ سبز نشان داده‌اند و از طرف دیگر اروپا هم حرف‌های تازه‌ای می‌زند. 

آلمان اخیرا از لزوم توافقی جدید حرف زده است. پیشتر نیز جو بایدن از بازگشت مشروط آمریکا به برجام حرف زده بود. 

مواردی که ایران با مخالفت می کند، ایران می‌گوید در قالب برجام بر سر هیچ چیز تازه‌ای مذاکره نمی‌کند. ایران تاکید می‌کند که آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد. 

در این بین قانون تازه مجلس درباره برنامه هسته‌ای ایران نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. مخالفان معتقدند اجرای این قانون به برجام لطمه می‌زند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: