به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
فرماندار دنا:‌
فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح مبارزه با کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی در روستاهای این شهرستان خبرداد و اظهارداشت: برای اجرای دقیق این طرح، برنامه روستاگردی در دستورکار مسوولان ارشد شهرستانی، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی قرار دارد.

به گزارش خبردنا، عبدالحمید پناهی گفت: در کنار مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان دنا و اجرای طرح شهید سلیمانی، هیچ زمانی از مشکلات روستاها غافل نبوده ایم و روستاگردی را با حداقل افراد همچنان ادامه می دهیم و خدمات رسانی می کنیم.

وی افزود: تاکنون چندین مرتبه به حوزه "شبلیز"، "سادات محمودی" ، "مازه کز و دشت بز"، نقاط مرزی شهرستان دنا و اخیرا هم به روستای بهرام بیگی به منظور بررسی مشکلات و مرتفع کردن آنان سفر کرده ایم.

مسوول ارشد اجرایی شهرستان دنا، هدف از برنامه روستاگردی را حل مشکلات روستانشینان عنوان و اظهارداشت: طرح هایی در این روستاها در دست اجرا داریم که بطور دائم میزان پیشرفت آنها رصد شده و مردم نیز مطالبات و خواسته هایی دارند که در این بازدیدها اگر شرایط اعتباری مناسب باشد اقدام می کنیم.

پناهی در ادامه به بخشی اقدامات صورت گرفته در روستاگردی شهرستان دنا اشاره و خاطرنشان کرد: لوله کشی آب در "مازه کز و دشت بز"، مرتفع شدن مشکلات برق و طرح هادی و آبرسانی در دهستان "شبلیز"، حل مشکل آب آشامیدنی و آبگرفتگی در "مروچنار و کتک" سادات محمودی با همکاری و همراهی نیروهای جهادی سپاه شهرستان دنا، در روستای "کتا" اختصاص مبلغی برای اجرای طرح هادی و تهیه خودروی پسماند و اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به حوزه گردشگری و صنایع دستی در "میمند"، در روستاهای "رودشتی" و "بنستان " رفع مشکل باغات و مجتمع رفاهی بین راهی، در حوزه "بهرام بیگی" نیز دیوار حایل، آنتن دهی تلفن، جاده قبرستان مرتفع شد و در  "سمرون" پمپاژ آب نیز مشکلاتی داشت که در دست اقدام و اجرا است.

فرماندار دنا در خصوص مشکلات زیرساختی در حوزه مخابرات و آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در برخی از روستاهای شهرستان دنا هم گفت: این زیرساخت در روستاهای  کریک، دارشاهی، بخش پاتاوه، بهرام بیگی، میمند، بادمگان، بن زرد و خونگاه حل شده و برخی روستای دیگر را نیز پیگیر هستیم.

پناهی  به مشکلات آرد روستایی اشاره کرد و گفت: در یک مرحله 20 تن و در یک مرحله پنج تن به آرد روستایی اضافه کردیم و در حوزه کشاورزی هم بالای 30 جدول روستایی در برنامه  داریم که از 40 تا 100 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در روستای اقبال آباد سی سخت منتظر قیر رایگان هستیم که خبرهای خوبی در راه است و در روستای توت نده نیز در روزهای آینده عملیات آسفالت ریزی به طول یک کیلومتر انجام می گیرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: