به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
وی بیان کرد: با وجود تعداد ۴ ایستگاه تقویت فشار در محدوده شهرستان‌های سه گانه و نیز بیکاری مفرط و وجود نیرو‌های متخصص و توانمند در منطقه، به کار گیری و ارتقاء نیروی انسانی بومی مورد توقع است.

خبردنا؛ نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ملی گاز ایران نسبت به تغییر کلاس لوله‌ها و کاهش حریم در محدوده روستا‌ها اقدام کند.

به گزارش "خبردنا"، مهدی روشنفکر در نشست با مهندس حسن منتطر تربتی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: خطوط ۱، ۲، ۳ و ۱۰ فشار قوی انتقال گاز و تعداد چهار ایستگاه تقویت فشار گاز در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون واقع شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل وجود حریم قانونی تا فاصله ۲۵۰ متر از طرفین خطوط اصلی امکان ایجاد هرگونه ابنیه و ساخت و ساز برای ساکنان روستا‌های مختلف از جمله میان‌تنگان، سقاوه، بهرام بیگی، شترخون، بتاری، گندی خوری، توت‌نده، کره، احمد غریب، گورگنجو، بادنگان سفلی، چناربرم، باگ، تنگ رواق، میمند، کتا و شهر پاتاوه وجود ندارد.

روشنفکر ابراز کرد: با توجه به اینکه این روستا‌ها و شهر‌ها در مجاورت منطقه حفاظت شده واقع شده‌اند و تامین زمین خارج از محدوده حریم قانونی شرکت گاز برای مالکان و ساکنان امکان پذیر نبوده، انتظار می‌رود نسبت به تغییر کلاس لوله‌ها و کاهش حریم در محدوده این روستا‌ها اقدام کنند.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارتقاء کلاس لوله‌ها از A و B به C و D به منظور تقویت و کاهش حرائم ایمنی در محدوده روستا‌های تنگ رواق، توت نده، کره و گندی خوری با اولویت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
 
روشنفکر خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ۴ ایستگاه تقویت فشار گاز و عبور روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز در محدوده قانونی روستا‌های مختلف شهرستان‌های سه گانه بویراحمد، دنا و مارگون و ایجاد آلودگی صوتی در این مناطق و نیز محرومیت منطقه، انتظار می‌رود شرکت ملی گاز نسبت به ارایه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های سه گانه مشارکت کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود تعداد ۴ ایستگاه تقویت فشار در محدوده شهرستان‌های سه گانه و نیز بیکاری مفرط و وجود نیرو‌های متخصص و توانمند در منطقه، به کار گیری و ارتقاء نیروی انسانی بومی مورد توقع است.

روشنفکر ادامه داد: تعدادی از روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بخش زیلایی طبق فهرست بهای سال ۹۸ در حد نصاب مجوز سرانه گازرسانی قرار داشتند، ولی در سال ۹۹ با افزایش نرخ ارز از سقف مجوز خارج شده، که نیاز به تغییر سقف متناسب با تورم واقعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: