به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
وی ادامه داد: مسئله تغذیه خوابگاه‌های دانش آموزی و عدم تناسب سرانه دانش آموز شبانه روزی با دانشجویان نیز موضوعی است که باید در بودجه ۱۴۰۰ به آن توجه شود.
خبردنا؛ نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از تدوین پیشنهادی برای ارتقای بودجه دسترسی دانش آموزان محروم به آموزش مجازی و تأمین تجهیزات آموزش مجازی (تبلت) تا یک هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش"خبردنا"، مهدی روشنفکر درباره ارزیابی خود از لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان و ارتقاء وضعیت معیشتی فرهنگیان، کمک به تامین سخت‌افزار و نرم افزار‌ها و تامین تبلت و دسترسی آسان و رایگان برای آموزش‌های مجازی دانش آموزان و دانشجویان و موضوع اعمال مدرک از جمله مسائلی است که در بودجه ۱۴۰۰ دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان و تقویت این دانشگاه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به جد دنبال می‌کنیم و سعی خواهیم کرد که هر دو سطح نیاز‌های فرهنگیان و دانش آموزان را در این مهم‌ترین سند مالی اولین سال قرن پوشش دهیم.

وی یادآور شد: برای موضوع دسترسی دانش آموزان محروم به آموزش مجازی و تأمین تجهیزات آموزش مجازی (تبلت) فقط ۴۰۰ میلیارد دیده شد که کفایت نمی‌کند و باید درآمد‌های جدیدی مثل پیش بینی از محل فروش اینترنت و مالیات موسسات موضوع ماده ۷۸ قانون تنظیم دولت پیش بینی کنیم و می‌توانیم تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این محل تامین مالی کنیم و جهت تامین تبلت و نرم افزار‌های آموزشی پیش بینی کنیم.

روشنفکر یادآور شد: همچنین تکلیف وزارت ارتباطات به هوشمندسازی مدارس و زیرساخت‎های ارتباطی را که در برنامه ششم توسعه آمده را باید در قانون بودجه پیش ببریم تا دو موضوع هوشمندسازی مدارس و پوشش دهی اینترنت در مناطق محروم عملیاتی و شفاف شود.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: مسئله تغذیه خوابگاه‌های دانش آموزی و عدم تناسب سرانه دانش آموز شبانه روزی با دانشجویان نیز موضوعی است که باید در بودجه ۱۴۰۰ به آن توجه شود. /
نام:
ایمیل:
* نظر: