به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
مقام قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد:
معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه ۲ نفره مجرمین فعال در فضای مجازی را دستگیر و هر دو متهم تحت نظر قرار گرفتند.

به گزارش خبردنا، حمید نادریان با اشاره به موضوع فنآوری اطلاعات در دهه های اخیر افزود: انقلاب فناوری اطلاعات جوامع را دستخوش تغییر و تحول بنیادینی نموده و ارتباطات کلاسیک همچون انتقال صدای انسان، جای خود را به مبادله مقادیر وسیعی از صوت، متن و تصاویر ثابت و متحـرک داده اسـت.

وی گفت:  پیشرفت و تغییرات سریع تجهیزات رایانه ای و به تبع بهره گیری همگانی از فضای مجازی و به ویژه تولد نرم افزارهای متنوع ارتباط اجتماعی و بازی های رایانه ای، فضای عمومی جوامع را نیز ناگزیر از همراهی نسبی یا مطلق با این فضا کرده است.

معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین فضا اندیشه های ناهنجار با مقاصد گوناگون نیز فعالیت می کنند که بطور مثال می توان به افرادی اشاره نمود که اقدام به ایجاد صفحات موهوم (جعلی) با استفاده از هویت یا تصویر اشخاص دیگر می نمایند و با این نقاب جعلی در فضای سایبری اقدامات مجرمانه خویش را انجام می دهند.

نادریان با بیان اینکه پیرو منویات مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی، و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه بر سالم سازی این فضا و با التفات به، سیاست های کلان رئیس کل محترم دادگستری استان و اهتمام ویژه دادستان محترم مرکز استان، در راستای اقدامات قاطع و موثر در برخورد با مجرمین فضای مجازی، تصریح کرد: از این رو، معاونت فضای مجازی دادسرای مرکز استان با همکاری پرسنل خدوم و متخصص پلیس فتای استان، با اخذ دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، گروه دو نفره مجرمین فعال در فضای مجازی را دستگیر و طی شب گذشته هر ۲ متهم تحت نظر قرار گرفتند.

وی با بیان نحوه فعالیت این گروه ادامه داد: این متهمین، به قصد افساد و کسب درآمد، اقدام به ایجاد صفحات متقلبانه در نرم افزار اینستاگرام کرده و با درج تصاویر مبتذل و درج مطالب غیراخلاقی جهت تهییج، مبادرت به دعوت از افراد جهت انجام امور منافی عفت می نمودند که از این مسیر مبالغی نیز تحصیل کرده اند.

معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این متهمین جهت محو کردن مسیر ارتکاب جرم و غیر ممکن کردن شناسایی آنان، با اغفال شهروندان به بهانه پرداخت کمک خیریه نقدی، کارت بانکی شهروندان را با رمز آن اخذ کرده و با ارائه شماره کارت بانکی مذکور به مخاطبین صفحات غیراخلاقی ایجاد شده، مبالغ متعددی را از آنان تحصیل کرده اند.

نادریان با اشاره به اقرار متهمان به عمل غیر اخلاقی خود، گفت: هر دو متهم پس از انجام تحقیقات مقدماتی، اتهامات متعدد آنان تفهیم که اقرار صریح به اقدامات مجرمانه خویش نموده و در ادامه با قرار تامین کیفری به زندان یاسوج اعزام و جهت شناسایی سایر زوایای اقدامات مجرمانه، مجدد جهت تحقیقات در اختیار پلیس فتای استان قرار گرفتند.

وی به شهروندان در خصوص استفاده از فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ وجه، به افراد ناشناس و با ادعای اقدامات خیریه یا هر ترفند مشابه اعتماد نابجا نکنند و از ارائه مشخصات هویتی یا تحویل کارت بانکی و رمز خودداری کنند.

معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر شهروندی که اغفال شده و از این مسیر توسط متهمین مبلغی از ایشان تحصیل شده، جهت طرح شکایت به معاونت فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مراجعه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: