به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
فرماندار بویراحمد:‌
چهل و یکمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان بویراحمد به ریاست شاهرخ کناری فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ارسالی به خبردنا، جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان بویراحمد به ریاست شاهرخ کناری فرماندار برگزار شد و در ابتدای این جلسه یزدان پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد به آخرین آمار کرونا این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در روستاهای شهرستان بویراحمد به خوبی در حال انجام است و تعهد از بیماران کرونایی گرفته شد که در قرنطینه بماند.

وی افزود: تمام موارد نمونه گیری تا به امروز 24 هزار و ۸۹۵ بود. تعداد بیماران شناسایی شده 9 هزار و ۷۰۹ نفر است که تعداد بیماران بستری شده در حال حاضر 51 نفر و 17 نفر هم در بخش ICU بستری هستند.

یزدان پناه گفت: تعداد فوتی‌های شهرستان بویراحمد بر اثر بیماری کرونا تا به امروز 166 نفر بوده است. تعداد بستری‌ها دیروز زیاد بوده و دو روز گذشته نداشتیم و نوسان وجود دارد

وی گفت: روز گذشته از تعداد 150 نمونه گیری، 50 نفر آنها کرونایی بودند.

یزدان پناه گفت: درصد مردان بستری 54 و زنان 46 درصد است. و درصد بیماران روستایی 23 درصد و شهری 77 درصد است.

شاهرخ کُناری فرماندار بویراحمد در جمع بندی این جلسه با اشاره به طرح شهید سلیمانی از همه دستاندرکاران این طرح قدردانی کرد و اظهار داشت: 145 تیم در طرح شهید سلیمانی فعال هستند و باید گزارش‌های این طرح به روزتر باشد.

وی در ادامه گفت: طرح شهید سلیمانی در تمام بخش‌های شهرستان بویراحمد فعال است. از 16 تا 26 آذر 9274 مورد در سطح شهرستان بویراحمد در قالب طرح شهید سلیمانی سرکشی انجام گرفت.

وی افزود: 70 درصد جمعیت شهرستان بویراحمد پوشش داده شده است.

فرماندار بویراحمد در ادامه از کنترل بازار توسط تیم‌های کنترل کننده طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: بیش از هزار مورد بازرسی انجام گرفت که صنوف متخلف شناسایی شد.

کناری گفت: خودروهای که در مراسم‌های جشن عروسی و ترحیم شرکت می‌کنند، جریمه شوند.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در آستانه شب یلدا تاکید کرد: از روز شنبه محدودیت‌های شدید کرونایی در شهرستان بویراحمد آغاز می‌شود. در بازار شهرستان بویراحمد از روز شنبه محدودیت‌ها اعمال و مردم تا ساعت 18 خریدهای خودشان را انجام بدهند که از ساعت 18 به بعد محدودیت‌های شدید اعمال و بازار تعطیل می‌شود  و جریمه سنگین در انتظار خودروهای متخلف است.

وی تاکید کرد: صنوف از ساعت 18 به بعد تعطیل و با هر گونه تخلف برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد. بازار حومه شهر یاسوج نیز تعطیل می‌باشد.

فرماندار بویراحمد گفت: همه راه‌های منتهی به مرکز شهر یاسوج مسدود می‌باشد و محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

کناری اضافه کرد: همه کمک کنند، رسانه‌ها، روحانیون، دانشگاهیان و نخبگان تلاش کنند که شب یلدای کشنده نداشته باشیم.

وی افزود: یک خانواده بر اساس دورهمی خانوادگی بزرگانش را از دست داد، لذا همه باید دست به دست هم دهیم و از این بحران‌ها عبور کنیم. مردم عزیز بدانند که حفظ جان و سلامت آنها از هر چیز دیگری اولویت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: