به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
نقدی بر جدی ترین گزینه معاونت عمرانی استان :
تلاش‌های آقای کلانتری برای ارتقای مقام خود و رفتن از کهگیلویه و بویراحمد، موجب شده تا ایشان در انجام وظایف اصلی خود دچار نوعی دلسردی و سرگردانی شده و برای کسب رضایت همه طرفین بازی سیاست در استان و حفظ محبوبیت خود در راستای کسب جایگاه بهتر، با نوعی اهمال‌کاری و ضعف در تصمیم گیری مواجه شوند.

خبردنا - دکتر اسلام ذوالقدرپور : هر چه به پایان دولت دوازهم نزدیک‌تر می‌شویم، نابسامانی و ناکارآمدی مدیریتی در ساختار و تشکیلات این دولت در سرار کشور و ازجمله کهگیلویه و بویراحمد، بیشتر آشکار می‌شود.

نابسامانی و ناکارآمدی در استان کهگیلویه و بویراحمد که ناشی از ناتوانی و ضعف مدیران کاریکاتوری استان به‌خصوص مجموعه وزارت کشور و استاندار  است، کهگیلویه و بویراحمد را به سوی یک فاجعه مدیریتی رهنمون ساخته است.

جلوه‌های این ناتوانی و ضعف مدیران ارشد استان به‌ویژه استاندار  بسیار هستند، اما بارزترین جلوه آن طی دو ماه اخیر را می‌توان استعفای معاون عمرانی استانداری و سرگردانی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط حساس کنونی قلمداد نمود.

علی‌رغم گذشت نزدیک به دو ماه از استعفای آقای مهندس فیلی معاون عمرانی از مقام خود و سرپرستی آقای جمالی معاون سیاسی و امنیتی بر معاونت عمرانی، نه‌تنها خبری از انتصاب مدیری توانمند در این حوزه نیست، بلکه برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از انتخاب برخی افراد ناتوان و سیاست‌زده برای حوزه عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دارد که از چند محور قابل بررسی است:

یکم - سرگردانی استان و استاندار: طی چند ماه اخیر یکی از اخباری که همواره در رسانه‌ ها و فضای مجازی استان منتشر شده است، خداحافظی آقای کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جایگاه استانداری و کسب جایگاه بهتر در استانی بزرگ‌تر بوده است.

به صراحت می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از مشکلات استان به فرآیند طولانی انتقال استاندار کنونی کهگیلویه و بویراحمد به استانی جدید مانند البرز معطوف بوده است که علاوه بر کاهش توان استاندار سبب سرگردانی ایشان و ساختار مدیریتی استان نیز شده است.

تلاش‌های آقای کلانتری برای ارتقای مقام خود و رفتن از کهگیلویه و بویراحمد، موجب شده تا ایشان در انجام وظایف اصلی خود دچار نوعی دلسردی و سرگردانی شده و برای کسب رضایت همه طرفین بازی سیاست در استان و حفظ محبوبیت خود در راستای کسب جایگاه بهتر، با نوعی اهمال‌کاری و ضعف در تصمیم گیری مواجه شوند.

دوم - غلبه سیاست‌بازی بر استان: با توجه به وضعیت استاندار برای ارتقای مقام و رفتن از استان و از سوی دیگر فضای رقابت میان نمایندگان استان برای معرفی مدیران ارشد استان، گویا فضای مدیریتی استان چنان سیاست‌زده شده است که هیچ‌کس قادر به اعلام واقعیات پشت‌پرده فرآیند انتصابات به‌خصوص انتصاب معاون عمرانی استانداری نمی‌باشد.

تلاش استاندار برای جلب رضایت و توصیه مثبت برخی شخصیت‌های استان در ارتقای مقام خویش، پوششی از سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی را بر مدیریت استان حاکم نموده و مجموعه وزارت کشور در کهگیلویه و بویراحمد را گرفتار مدیریت کاریکاتوری ساخته است.

سیاست‌بازان پشت‌پرده، کهگیلویه و بویراحمد را در وضعیتی بحرانی قرار داده و مدیریت کاریکاتوری و مدیران کاریکاتوری را بر استان حاکم نموده‌اند تا منافع و نیات سیاسی، جناحی و خانوادگی خویش را برآورده سازند.

سوم – گزینه‌های ناتوان و کاریکاتوری: یکی از جلوه‌های مدیریت کاریکاتوری استان در بالاترین سطح را می‌توان معرفی برخی افراد به عنوان گزینه معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دانست که نه‌تنها شرایط لازم در این جایگاه را ندارند، بلکه نوعی توهین به استان و تلاش برای خودکشی مدیریتی محسوب می‌گردد!

یکی از افرادی که گویا به عنوان جدی‌ترین گزینه برای معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده‌اند، آقای کیامرث حاجی زاده هستند. بررسی پیشینه و رزومه کاری آقای حاجی‌زاده طی یک دهه اخیر نشان از اوج سیاست‌زدگی استان و اقدام نابخردانه مسئولین مربوطه در انتصاب احتمالی ایشان دارد.

نگاهی به پیشینه تحصیلی آقای کیامرث حاجی‌زاده به عنوان یک عضو فعال حزب کارگزان استان خوزستان که تحصیلاتی شاخه به شاخه از کاردانی بهداشت عمومی تا کارشناسی مهندسی آب، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی و ... دارند نشان می‌دهد که ایشان صلاحیت علمی لازم برای چنین جایگاهی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد را ندارند، همان‌گونه که انتصاب ایشان در استانداری خوزستان نیز با اعتراضات بسیاری مواجه بود.

رزومه و پیشینه کاری و مدیریتی آقای حاجی‌زاده در خوزستان که بیشتر در حوزه مدیریت داخلی مراکز درمانی بوده نیز نشان از سیاست‌زدگی ایشان و استان خوزستان در دوره مدیریت ستاد بحران خوزستان به مدیرکلی ایشان دارد. رزومه کاری زیر نشان می‌دهد که شاید ایشان برای مراکز درمانی بلاتکلیف و کوچک در استان ما شرایط لازم را نیز نداشته باشند تا چه برسد که بخواهند معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شوند!

- مدیر بیمارستان شهرستان باغملک سال ۱۳۷۶
- رییس مرکز بهداشت شهرستان امیدیه ۷۹-۷۷
- مدیر بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز ۸۰-۷۹
- مدیر بیمارستان امام خمینی اهواز ۸۱-۸۰
- معاون انتقال خون خوزستان و مدیر بخش داخلی بیمارستان شفای اهواز ۸۵-۸۲
- مدیر مرکز ارتباط مردم و دولت ( سامد استانداری خوزستان ) ۹۵-۹۳
- رییس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان
- مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در امور سلامت
- مدیرکل بحران استاندار خوزستان 99- 95

دوران مدیریتی این مدیر محترم در خوزستان که خود نمونه بارز یک مدیر سیاست‌زده و کاریکاتوری است را می‌توان در نابسامانی و ناتوانی مجموعه تحت مدیریت ایشان در بحران‌هایی مانند سیل‌های چند سال اخیر خوزستان به‌خصوص سیل ویرانگر فروردین 1398، آتش‌سوزی جنگل‌ها و ... در این استان به خوبی مشاهده نمود.

تنها دلیل معرفی جناب آقای حاجی‌زاده به عنوان جدی‌ترین گزینه معاونت عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان سیاست‌بازی برخی چهره‌های پشت‌پرده برای نابودی کامل استان، افزایش و تشدید بحران‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

وضعیت نابسامان مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد که پیامد سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی برخی مدیران ارشد استان به‌خصوص استاندار محترم می‌باشد، افزایش نارضایتی و ناخشنودی شهروندان را به دنبال داشته است.

فرآیند کنونی مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراجمد با انتخاب و انتصاب گزینه‌ای مانند آقای کیامرث حاجی زاده به عنوان معاون عمرانی استانداری در روندی از زوال و فروپاشی قرار خواهد گرفت که پیامدهای آن خارج از تصور جناب آقای کلانتری استاندار محترم می‌باشد.

به صراحت می‌توان گفت که جناب آقای کلانتری؛ استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یک مدیر توانمند و کارآمد امور عمرانی نیاز دارد و نه یک مدیر ناتوان و سیاست‌زده با سوابق نه چندان شفاف در حوزه بهداشت و درمان!

امیدواریم استاندار محترم ضمن پایان دادن به بازی سیاسی کنونی خویش در کهگیلویه و بویراحمد از انتخاب و انتصاب افرادی مانند آقای حاجی‌زاده در جایگاه معاونت عمرانی استانداری امتناع نموده و ضمن بررسی دقیق توان علمی و مدیریتی بسیاری از نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی برای کسب جایگاه معاونت عمرانی استانداری، هر چه زودتر شخصیتی توانمند و کارآمد را برای این جایگاه حساس استانداری منصوب نمایند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
1
پس نمایندگان ما در مجلس چه کاره اند؟‌
نام:
ایمیل:
* نظر: