به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۵۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین وضعیت سدها به برنامه های این شرکت برای مدیریت منابع آب استان پرداخت و اظهارداشت: بیشترین چالش مدیریت منابع آب این استان به اعتبارات عمرانی بر می گردد.

" رسول فرهادی " به خبردنا گفت: این شرکت 2 هزار میلیارد تومان طرح داریم که سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب که بخشی از آن در نهایت تخصیص داده می شود و با این روند پروژه‌ها لاکپشتی پیش می روند.

وی با بیان اینکه البته بیکار ننشستیم و بازنگری طرح ها براساس اصول فنی و مهندسی را شروع کرده ایم اظهار امیدواری کرد با کمترین هزینه به بالاترین کارآیی ممکن در حوزه آب استان برسند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آبگیری سدها هم از اجرای  پروژه های موفقیت آمیز خبرداد و خاطرنشان کرد:  آبگیری سد کوثر در کشور نمونه است و این سد ۴۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد یعنی نیاز حدود سه سال را پوشش می دهد.

بگفته وی برای بارش های فصل زمستان در زمینه آبگیری و کنترل سدها نیز آمادگی کامل وجود دارد.

فرهادی گفت: در زمینه‌ آزادسازی حریم رودخانه نیز بدون اغماض با تخلفات ساخت و سازی در حرائم رودخانه های دیل، بشار یاسوج، دهنو، خیرآباد، پریکدان و مهربان برخورد کرده و البته همچنان طرح های مقابله ای را در دستور کار داریم.

وی از صدور مجوزهای بخش شیلات در حوزه رودخانه خرسان هم خبرداد و یادآورشد:‌ بنا بر ساماندهی و استفاده از پتانسیل های این سد برای توسعه شیلات در منطقه‌ برنامه های متنوعی داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز ویژه برای مشارکت بخش خصوصی در سد تنگ سرخ بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: خوشبختانه با پیگیری هایی که شد با کمک مجموعه منابع آب ایران، وزارت نیرو و استاندار موفق شدیم مصوب ماده ۵۶ را به مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان اخذ کنیم.

فرهادی گفت: بودجه سد تنگ سرخ بویراحمد را تا ۳۶۰ میلیارد تومان افزایش داده و این درحالی است که رقم  ریالی سال های گذشته این سر کمتر از ۳۰ میلیارد تومان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: