به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
آیا مجلس می‌خواهد گزینه مورد نظر خود را به ریاست جمهوری برساند؟

خبردنا: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی با انتقادات فراوانی در محافل سیاسی و رسانه‌ای همراه بوده است. برخی می گویند نمایندگان مجلس با این اصلاحات به دنبال فراهم آوردن شرایط برای گزینه مورد نظر خود هستند. در این راستا روزنامه جمهوری اسلامی به طنز نوشته"تنها کسانی که نام فامیل آنها با حرف (ق) شروع می‌شود می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند."

سید حسین نقوی حسینی نماینده پیشین مجلس و از فعالان سیاسی اصولگرا در این باره بااشاره به اینکه مجلس مشکلات اساسی کشور را رها کرده و به اصلاح قانون انتخابات می پردازد، گفت: "خاطرم هست در مجلس دهم که اصلاح قانون انتخابات مجلس را در دستور داشتیم این آقایان و این جریان سیاسی اعتراض می کردند که مجلس کار مهمتر از این ندارد چرا در عوض پرداختن به مشکلات ملت، درصدد اصلاح قانون انتخابات مجلس است و اکنون همان افراد به مجلس آمده و با صرف زمان زیاد این مسائل را اعم از سن، وِیژگی های مطرح شده و نظامی بودن یا نبودن فرد را بررسی می کنند. در حال حاضر ما ۱۲ دوره ریاست جمهوری برگزار کردیم و یک دوره دیگر هم برگزار می کردیم، ضرورتی نداشت."

  او در پاسخ به این سوال که برخی می گویند، این طرح نمایندگان بیشتر برای کاندیدا مدنظر خودشان است، گفت: «استنباط مردم همیشه همین طور است. مردم استنباط می کنند که باز انتخابات ریاست جمهوری شد و این جناح ها در مجلس اکثریت را دارند و می خواهند، قوانینی را تصویب کنند که جناح مقابل نتواند در صحنه حضور یابد.»

نقوی حسینی در رابطه با طرح استعفا روسای قوه مقننه و قضاییه و مخالفت نمایندگان با آن، گفت: "هر کسی در هر جایگاهی می تواند کاندیدا شود اما طرح‌ چنین‌ موضوعاتی همان شائبه را در ذهن مردم ایجاد می کند که می خواهند، کاندیدا مورد نظر آنها در انتخابات باشند و بقیه نباشند. به عنوان عضوی از این جامعه باید بگویم می خواهند یک محدودیتی ایجاد کنند تا افراد خاص وارد شوند."

انتقاد طنزآمیز روزنامه جمهوری اسلامی 

روزنامه جمهوری اسلامی نیز روز گذشته از همین زاویه به نقد اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: «اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس علاوه بر انتقادات جدی که نسبت به آن وجود دارد، باعث سخنان طنزگونه در بین مردم نیز شده است. ازجمله این شوخی‌ها این است که احتمالاً در آخرین تبصره این قانون اینطور خواهد آمد بین 32 حرف الفبا تنها کسانی که نام فامیل آنها با حرف (ق) شروع می‌شود می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند و شرکت سایر حروف الفبا تا اصلاحیه بعدی ممنوع است!! همچنین مردم می‌گویند مجلسی که با این سرعت در حال اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است تا به انتخابات 1400 برسد آیا با همین سرعت گرهی از مشکلات اقتصادی باز کرده است؟!»

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
فقط قاف اول اسم باشه کافی نیست باید گازانبر هم تو دستش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر: