به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
این درحالی است که مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این پیام منتشر شده در فضای مجازی را کذب دانست و از مردم خواست اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.
خبردنا: مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد که پیام واریز یک میلیون تومان به حساب والدین دارای فرزند زیر پنج سال کاملا کذب و شایعه است.

به گزارش "خبردنا"، از صبح روز گذشته پیامی در شبکه‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با این مضمون که "خانواده‌های دارای فرزند زیر ۵ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و اعلام کد ملی و شماره حساب، تا پایان ماه یک میلیون تومان کمک هزینه دریافت کنند به شدت در حال دست به دست شدن است.

این درحالی است که مسئول روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی این پیام منتشر شده در فضای مجازی را کذب دانست و از مردم خواست اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

هرچند سید حسین رازیان در گفتگو با رسانه‌ها گفته است که انتشار این شایعه از صبح دیروز باعث مراجعه خانواده‌ها به مراکز و خانه‌های بهداشت و ایجاد تجمع در شرایط کرونایی شده است.

وی نیز توضیح داده که پیامک واریز یک میلیون تومان به حساب والدین دارای فرزند زیر پنج سال کاملا کذب و شایعه است و مردم در شرایط کرونایی از مراجعه غیر ضرور به مراکز درمانی و بهداشتی بپرهیزند.

رازیان در ادامه تاکید کرده که دولت و وزارت بهداشت هر خدمتی را از طریق مراجع و رسانه‌های رسمی و موثق اعلام می‌کنند و مردم نیز قبل از پیگیری چنین پیام‌هایی باید صحت آن را بسنجند وانتشار این شایعات در شرایط کنونی بازی با جان مردم است.

گفتنی است متن شایعه منتشر شده بدین مضمون است "خسته نباشین هر کسی بچه زیره پنج سال داره بره مرکز بهداشت مربوطه شناسنامه بچه و کد ملی بچه کارت یارانه سرپرست و شماره شبا حالا هر بانکی که میگیرن رو ببرن مرکز بهداشت مبلغ یک میلیون تومان تا اول برج واریز میکنن هر کسی هم بچه زیره پنج سال داره اطلاع رسانی کنین ثواب داره".
نام:
ایمیل:
* نظر: