به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
خبردنا: کمیسیون ماده ده احزاب وزارت کشور صلاحیت چهار عضو ارشد حزب اعتماد ملی را احراز نکرده است. مهدی کروبی یکی از این اعضاست.
 
الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی از تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور درباره عضویت چهار نفر از اعضای شورای مرکزی حزب متبوعش خبر داد و گفت که آقایان کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی؛ اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب؛ رحیم ابوالحسنی، رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی و حسین کروبی احراز صلاحیت نشدند.

حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی به این تصمیم وزارت کشور انتقاد و اعتراض کرد.

او گفت: «بعد از ابلاغ نامه به صورت حضوری و تلفنی با برخی از دست‌اندرکاران ملاقات و گفتگو و اعتراض کردیم. همزمان با این پیگیری‌ها و برگزاری جلسات به دیوان عدالت اداری نیز شکایت کردیم تا مشخص شود با چه منطقی این عدم احراز صلاحیت رخ داده است.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: "ما از نحوه رفتار کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و وزارت کشور به شدت متاسف و معترض هستیم و قطع به یقین از طریق مجاری قانونی پیگیر حقوق قانونی حزب و اعضای سرشناس خود خواهیم بود"

حضرتی گفت: «آقای کروبی از السابقون انقلاب و یار قدیمی امام خمینی (ره) هستند و با سابقه فعالیت در پیش، حین و بعد از انقلاب همواره یکی از موثرترین رجل سیاسی کشور به شمار می‌آیند. هر چند در جریان انتخابات سال ۸۸ و پیرو اتفاقاتی که رخ داد ایشان را به حصر بردند. به واقع آقای کروبی محکومیتی قانونی و رسمی ندارند که اگر محکومیتی رسمی داشتند باید تا به امروز از آن رونمایی می‌شد. با این تفاسیر قانون می‌گوید برای عدم احراز صلاحیت یک نفر در حزب باید محکومیتی در این زمینه برای آن فرد وجود داشته باشد. پرسش ما از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و وزارت کشور این است که آیا آقای کروبی محکومیتی دارند؟ حکمی برای ایشان صادر شده است که ما از آن اطلاعی نداریم؟»

حضرتی همچنین درباره وضعیت سخنگوی حزب اعتماد ملی و رئیس دفتر سیاسی این حزب خاطرنشان کرد: "آقای گرامی‌مقدم بعد از سال ۸۸ محکومیتی ۲ ساله داشت که مدت‌هاست این محکومیت تمام شده است. دکتر ابوالحسنی و حسین کروبی نیز همانند اکثر ایرانیان پرونده‌ای دارند که دادگاه بدوی حکم به محکومیت آن‌ها داده و در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و هنوز برای ما روشن نیست با چه ادله‌ای این عدم احراز صلاحیت‌ها صورت گرفته است. "

او تاکید کرد: «اینجانب به عنوان قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ضمن اعتراض شدید به این موضوع با جدیت برای حل این مسائل از مجاری قانونی اقدامات لازم را انجام دادم و پیگیرم.»

کنگره حزب اعتماد ملی ششم مهرماه سال ۹۷ برگزار شده بود و مهدی کروبی غیابی در انتخابات شورای مرکزی شرکت داده شده بود.

الیاس حضرتی که در مجلس دهم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت و هم اکنون مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی است، با ۴۰۹ رای به عنوان قائم مقام دبیرکل انتخاب شد تا در غیاب مهدی کروبی امورات حزب را پیش ببرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: