به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
معاون وزیر کار:‌
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیگفت: با توجه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر سهمیه عادی استان کهگیلویه و بویراحمد در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید از صندوق توسعه ملی برای این طرح ها اختصاص یافت.

به گزارش خبردنا، "عیسی منصوری" در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت مالی از کسب و کارهای خانگی نیز به این استان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تیم های کارشناسی ‌و متخصص برای برای بررسی مشاغل حوزه اصلاح نژاد دام، گردشگری، آی تی، زنبور داری و ... از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک اعزام می شوند تا پس از جمعبندی در این زمینه تصمیم گیری شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همچنین راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی استان در قالب تسهیلات ترکیبی از کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی در دستور کار قرار می گیرد.

منصوری تاکید کرد: محدودیت سهمیه برای طرح مشوق بیمه ای، یارانه حقوق و دستمزد و کارورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد حذف می شود.

وی بیان کرد: در سه سال اخیر فعالیت های منسجمی در حوزه توسعه اشتغال در این استان صورت گرفته است و استان بر اساس داده های مرکز آمار ۲۳ هزار نفر جویای کار وجود دارد ‌که این عدد مربوط به تابستان ۹۹ است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس طرح های وزارت کار همچون اشتغال روستایی تاکنون برای ۱۳ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که برای مابقی بیکاران نیز اشتغال پایدار ایجاد شود و اولویت اصلی ایجاد طرح های نیمه تمام باشد.

منصوری خاطرنشان کرد: برخی طرح های اشتغال زا در استان برای تکمیل شدن مشکل دارند و مجوزی از صندوق توسعه ملی گرفته شده که براساس آن اجازه ارایه ۴۰ درصد تسهیلات به عنوان متمم به طرح های نیمه تمام داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: