به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
یزانپناه خبر داد؛
وی افزود: هم اکنون ۱۶۵ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که ۷۴ بیمار مبتلای قطعی، و از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمانند.
خبردنا؛ شمار قربانیان کوید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به 403 نفر افزایش یافت.

به گزارش "خبردنا"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۰۳ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۵ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری هستند که ۷۴ بیمار مبتلای قطعی، و از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمانند.

یزدان پناه تعداد بهبود یافتگان بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۱ هزار و ۱۴۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع ۳۹۹ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست‌های pcr و سریع بودند حدود ۳۲ درصد نمونه‌ها مثبت اعلام شده و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا است.

وی اضافه کرد: تمام شهر‌های استان‌های مجاور استان در وضعیت زرد هستند، ولی شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی باقی مانده اند و با توجه به افزایش تجمعات در مراسمات عزا وعروسی‌ها و همچنین دور همی‌ها امید به تغییر وضعیت این دو شهرستان از نارنجی به زرد کم رنگ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد و افزایش تجمعات را از عوامل خطر افزایش شیوع بیماری در استان بیان کرد و گفت: ضروری است که شهروندان با زدن ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی، ضمن خود داری از شرکت در تجمعات و حضور در مکان‌های پرخطر بدون ضرورت از منزل خارج نشوند تا بتوانیم این بیماری مهلک را کنترل کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: