به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
خبردنا: روزنامه واشنگتن پست به یک مکالمه ضبط شده از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دست یافته که در آن ترامپ از «برد رافنسپرجر» وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

به گزارش فارس، ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساسا با اختلاف ۵۰۰ هزار رای در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن» پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده که واشنگتن پست تا کنون دو بخش از آن را منتشر کرده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعا‌های وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد، اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بار‌ها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

با این حال تقریباً تمامی شکایات تیم حقوقی ترامپ در ایالات کلیدی از جمله جورجیا رد شده و حتی دیوان عالی آمریکا نیز ادعا‌های ترامپ درخصوص تقلب در انتخابات را رد کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: