به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
خبردنا: دیده‌بان ایران نوشت: با وجود گذشت بیش از دو روز از انتشار خبر درگذشت آیت الله مصباح یزدی، محمود احمدی نژاد تاکنون هیچ گونه پیام تسلیتی خطاب به بیت مصباح یزدی منتشر نکرده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها هفته گذشته از عیادت محمود احمدی نژاد از پدر معنوی دوران ریاست جمهوری اولش خبر داده بودند.

خبری که بلافاصله با واکنش تند برخی اصولگرایان و رسانه‌های منتسب به آن‌ها روبرو شد.

به عنوان مثال وب سایت مشرق نیوز در همین رابطه نوشت: ملاقات احمدی‌نژاد با آیت‌الله مصباح یزدی از اساس دروغ است.

اما با این حال ندادن پیام تسلیت از سوی محمود احمدی نژاد و نپرداختن جریان دولت بهار یا احمدی نژادی‌ها به این موضوع مهم از دو حال خارج نیست؛ ظاهرا مرید سابق آیت الله مصباح دچار تغییرات بنیادین در منظومه فکری - اندیشگی خود شده و دیگر به گفتمان مصباح اندک اعتقادی ندارد.

گفتنی است آیت‌الله مصباح در دوره نخست دولت احمدی‌نژاد و تا سال ۸۸ از حامیان وی بود، اما به تدریج با پدیدار شدن جریان انحرافی در دولت و قدرت گرفتن اسفندیار رحیم‌مشایی، وی و شاگردانش از جمله سیدمحمود نبویان به جدی‌ترین منتقدان احمدی‌نژاد و جریان انحرافی تبدیل شدند. آیت‌الله مصباح در سخنانی گفت: «اقدامات احمدی‌نژاد را تأیید نمی‌کنم و در او یک حالت انحرافی می‌بینم.».

مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل وقت حزب موتلفه اسلامی هم اردیبهشت‌ماه ۹۱ گفت: «آیت‌الله مصباح در خصوص قهر رئیس‌جمهوری در سال گذشته فرموده بودند که اگر حمایت از آقای احمدی‌نژاد مستلزم ترویج مشایی شود، حمایت از احمدی‌نژاد حرام است.»
نام:
ایمیل:
* نظر: